فارس- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها علاقه دارند که در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به یک زن یا یک سیاهپوست رای بدهند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که پریروز در مجله نیوزویک منتشر شد، ۹۲درصد پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که آماده‌اند به یک نامزد سیاه پوست رای دهند. بر اساس این نظرسنجی، ۸۶‌درصد نیز گفتند که آماده‌اند یک زن را برای ریاست‌جمهوری آتی این کشور برگزینند.

این نظرسنجی نشان داد، تنها عده کمی از مردم معتقدند کشورشان آمادگی آن را ندارد تا یک رییس‌جمهور سیاه پوست را در کاخ سفید ببیند و ۵۸‌درصد نیز تاکید کرده‌اند مردم آمریکا حاضرند یک زن را برای ریاست‌جمهوری انتخاب و راهی کاخ سفید کنند. دوسوم پرسش شوندگان یعنی ۶۶‌درصد تایید کرده‌اند که به «باراک اوباما» سناتور سیاه پوست دمکرات رای خواهند داد و ۶۲درصد نیز نظری مشابهی درباره هیلاری کلینتون سناتور دمکرات داشته‌اند.

این نظرسنجی را موسسه پرینستون برای نیوزویک طی روزهای دوم و سوم ژوئیه با پرسش از یک‌هزار و دو نفر هجده سال به بالا انجام داده است.با توجه به این نظرسنجی‌ها به نظر می‌رسد شانس دو نامزد دموکرات اوباما و هیلاری کلینتون بیش از سایرین باشد اما هنوز تا انتخابات راهی طولانی در پیش است.