سیدخیل همچنین گفت که وضعیت امنیتی محل رضایت‌بخش نیست و نیروهای دولتی با هدف پاکسازی محل از وجود مخالفان مسلح، عملیاتی را به راه انداخته‌اند.

مقام‌های امنیتی در استان کنر پیش از این از کشته شدن پنج سرباز ارتش در حمله صبح دیروز مخالفان مسلح به پاسگاه نیروهای امنیتی، خبر داده و گفته بودند که ۹ سرباز این پاسگاه ناپدید شده‌اند. منابع آگاه در کنر گفته‌اند که در پاسگاهی که هدف حملات موشکی قرار گرفته است، ۱۴ سرباز ارتش مستقر بوده‌اند. فرمانده پلیس کنر افزود که سربازان ناپدید شده، پس از عملیات جست‌وجو پیدا شده‌اند و در درگیری متقابل میان نیروهای ارتش و مخالفان مسلح سه عضو گروه طالبان کشته شده و سه نفر دیگر از مهاجمان زخمی شده‌اند.

او گفت که اخیرا فعالیت‌های مسلحانه در بخش‌هایی از کنر به ویژه در شهرستان‌های مروره و ناری که در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارند، بیشتر شده است و شاخه‌های محلی گروه القاعده و طالبان حملاتی را در این استان راه اندازی می‌کنند. مقام‌های ارتش در شرق کشور هم این خبر را تایید می‌کنند و می‌گویند که نبرد مسلحانه میان سربازان ارتش و گروه های مخالف مسلح همچنان ادامه دارد.

گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته‌اند که تلفات سنگینی را به نیروهای ارتش افغانستان وارد کرد‌ه‌اند. کنر در شرق افغانستان از استان‌های نا‌آرامی است که در مرز مشترک افغانستان و پاکستان قرار دارد..