گروه بین‌الملل- هزینه‌های زندگی در آمریکا در ماه ژوییه برای سومین ماه افزایش یافت. این مساله پیش‌بینی فدرال رزرو را مبنی بر نزدیک شدن تورم به هدف بانک مرکزی آمریکا تایید می‌کند. به گزارش بلومبرگ، روزپنج‌شنبه وزارت کار آمریکا اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده پس از رشد ۵/۰ درصدی در ماه ژوئن در ماه ژوییه ۲/۰ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش مطابق با پیش‌بینی ۸۲ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ بود. این شاخص بدون درنظر گرفتن قیمت مواد غذایی و سوخت، نیز نسبت به ماه ژوئن ۲/۰ درصد افزایش یافته است. سیاست‌گذاران فدرال رزرو اعلام کرده‌اند ارقام تورم را به دقت بررسی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند آمریکا وارد دوره طولانی تنزل قیمت‌ها نخواهد شد. تنزل قیمت‌ها به احیای اقتصادی آسیب وارد می‌کند. افزایش قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوییه عمدتا به دلیل رشد قیمت پوشاک، خدمات بهداشت و درمان، تنباکو و خودروهای جدید بوده است. کاهش قیمت لوازم خانگی، بلیت شرکت‌های هواپیمایی و خودروهای دست‌دوم، افزایش قیمت مصرف‌کننده را محدود کرد.

براساس گزارش وزارت کار آمریکا تورم در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه ۲ درصد رشد داشته است. تورم در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن رشد ۸/۱ درصدی را ثبت کرده بود. تورم بدون درنظر گرفتن قیمت مواد غذایی و سوخت نیز نسبت به ژوییه سال ۲۰۱۲، ۷/۱ درصد رشد کرده است. براساس این گزارش، قیمت انرژی نسبت به ماه ژوئن ۲/۰ درصد و قیمت مواد غذایی ۱/۰ درصد افزایش یافته است.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو درباره خطر ماندن تورم کمتر از ۲ درصد هدف تعیین شده در یک دوره طولانی هشدار داده‌اند، این در شرایطی است که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به نشانه‌های بهبود اقتصادی، بانک مرکزی کاهش خرید اوراق قرضه را از ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد.

بن برنانکه،رییس فدرال رزرو، می‌گوید: تورم پایین مانع سرمایه‌گذاری ثابت می‌شود و از این طریق احیای اقتصادی را به تاخیر می‌اندازد و همچنین خطر «تنزل کامل قیمت‌ها» را افزایش می‌دهد. او در تاریخ ۱۷ ژوییه به قانون‌گذاران گفت: «تورم بسیار پایین ریسک‌هایی را بر عملکرد اقتصادی اعمال می‌کند. ما این وضعیت را به دقت رصد خواهیم کرد.»

گزارش دیگری که توسط وزارت کار آمریکا منتشر شد نشان داد درخواست برای دریافت مزایای بیکاری طی هفته گذشته کاهش یافته و به کمترین سطح در شش سال گذشته رسیده است. این مساله نشان می‌دهد بازارکار در مسیر بهبود حرکت می‌کند. براساس این گزارش تعداد درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به ۱۰ اوت ۱۵ هزار مورد کاهش یافت و به ۳۲۰ هزار مورد رسید. این کمترین میزان از اکتبر سال ۲۰۰۷ تاکنون به شمار می‌رود.