گروه بین‌الملل- بخش تولیدی آمریکا به طور غیرمنتظره در ماه اوت افزایش یافت و به بالاترین سطح طی بیش از دو سال گذشته تاکنون رسید. به گزارش بلومبرگ موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد: شاخص این مرکز از ۴/۵۵ واحد در ماه ژوئیه به ۷/۵۵ واحد در ماه اوت افزایش یافته که بیشترین سطح از ژوئن سال ۲۰۱۱ تاکنون است. سطح بیش از ۵۰ واحد نشان‌دهنده رشد است. این در شرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ انتظار داشتند این شاخص به ۵۴ واحد کاهش یابد. تولیدکنندگان آمریکایی پیشتاز احیای بخش تولیدی جهان هستند، این بخش با بهبود اقتصادهای اروپا و چین درحال تقویت شدن است. افزایش تقاضا برای خودرو در آمریکا موجب بهبود وضعیت خودروسازان شده و رشد ساخت‌وساز سفارشات برای مصالح ساختمانی، لوازم خانگی و مبلمان را افزایش داده است.

برایان جونز، اقتصاددان ارشد سوسیته جنرال، می‌گوید: «این فصل، فصل خوبی برای بخش تولیدی آمریکا خواهد بود. کسب‌وکارها برای برآورده کردن تقاضا و همچنین افزایش ذخایرشان تولید را افزایش می‌دهند. بخش تولیدی در سراسر جهان رو به رشد است.»

شاخص موسسه مدیریت عرضه از سفارشات جدید به بالاترین سطح از آوریل سال ۲۰۱۱ تاکنون رسیده و شاخص تقاضای صادراتی رکورد پنج ماهه را ثبت کرده است.

همزمان، گزارش موسسه مدیریت عرضه نشان داد ذخایر کارخانه‌ها در ماه اوت برای دومین ماه کاهش یافته است. مایکل فرولی، اقتصاددان حوزه آمریکا از مرکز جی‌پی مورگان در این مورد می‌گوید:«تلفیق رشد خوب سفارشات و افزایش ضعیف ذخایر نشانه خوبی از افزایش تولیدات صنعتی در آینده است.»

همچنین، گزارش دیگری نشان داد هزینه ساخت و ساز در ماه ژوئیه به بالاترین سطح طی چهار سال گذشته رسیده است. وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد: هزینه ساخت و ساز ۶/۰ درصد افزایش یافته و به نرخ سالانه ۸/۹۰۰ میلیارد دلار رسیده که بیشترین میزان از ژوئن سال ۲۰۰۹ تاکنون است.