گروه بین‌الملل- کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که سه دفترش را در استان‌های ارزگان، کنر و بادغیس به دلیل ناامنی بسته است. به گزارش بی‌بی‌سی، حسیب رحیمی، سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: «پس از حمله به دفتر جلال آباد، تصمیم بر این شد که فعالیت‌های این نهاد در افغانستان بررسی شود و اکنون سه دفتر ما در شهرهای ترینکوت، قلعه نو و اسدآباد بسته شدند.»

او می‌گوید که وضعیت امنیتی در افغانستان به دلیل افزایش شمار گروه‌های مسلح و درگیری‌ها بین آنها بی‌ثبات‌تر شده است. این نهاد پس از این حمله اعلام کرده بود که فعالیت‌هایشان را در افغانستان به جز بخش‌های ارتوپدی، به شکل موقت متوقف کرده‌ است و در مورد ادامه یا توقف دائمی آن تصمیم خواهد گرفت. اکنون سخنگوی این کمیته در افغانستان می‌گوید برخی از فعالیت‌های حیاتی این نهاد چون عرضه خدمات درمانی به معلولان و به سایرین، بررسی زندان‌ها و تامین ارتباط بین زندانیان و خانواده‌هایشان، در افغانستان ادامه دارد؛ اما ادامه بخشی از فعالیت‌های دیگر این کمیته هنوز هم بررسی می‌شود. دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان چهارشنبه ۸ خرداد هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود.

در این رویداد، یک نگهبان دفتر کمیته صلیب سرخ کشته و یک کارمند خارجی و دو کارمند داخلی دیگر آن به طور سطحی زخمی شده بودند. به گفته وی، در طول فعالیت کمیته صلیب سرخ در افغانستان، این حمله در نوع خود بی سابقه بود. مسوولیت حمله به دفتر صلیب سرخ در شهر جلال آباد را هیچ گروهی به عهده نگرفت.