گروه بین‌الملل- مقام‌های امنیتی لیبی می‌گویند، بیش از هزار زندانی روز شنبه پنجم مردادماه از بازداشتگاهی در بنغازی فرار کرده‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس، محمد حجازی، یک مقام امنیتی لیبی گفته است، همزمان با حمله تظاهرات‌‌کنندگان به دفاتر حزب اسلامگرای عدالت و سازندگی در روز شنبه فرار زندانیان از زندان الکویفیه رخ داده است. یک مقام امنیتی دیگر که خواست نامش فاش نشود به این خبرگزاری گفته است،‌ اکثر زندانیان فراری دارای جرایم سنگینی بودند.

شهر بنغازی به لحاظ امنیتی وضعیت بی‌ثباتی دارد و دولت لیبی در تلاش است تا گروه‌های مسلح در این شهر را کنترل کند. سال گذشته نیز این شهر شاهد حمله به کنسولگری آمریکا بود. در این حمله سفیر آمریکا در لیبی کشته شد.

در همین زمینه، یک مقام امنیتی لیبی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که در داخل زندانیان شورش رخ داد و مهاجمان نیز از بیرون هم به ساختمان زندان حمله کردند.

گفته می‌شود شماری از زندانیان فراری از طرفداران معمر قذافی، رهبر مخلوع لیبی، بودند.

در همین شرایط گزارش‌ها حاکی است که مقام‌های لیبی گفته‌اند شماری از زندانیان فراری را بازداشت کرده‌اند اما تعداد بازداشت‌شدگان را مشخص نکرده‌اند.

فرار بیش از ۱۰۰۰ زندانی از زندانی در شهر بنغازی یک روز پس از ترور عبدالسلام المسماری، از فعالان برجسته سکولار در لیبی، در شهر بنغازی رخ داد.

عبدالسلام المسماری به هنگام خروج از مسجد هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.

تغییرات احتمالی در کابینه لیبی

در تحولی دیگر «علی زیدان» نخست‌وزیر دولت لیبی اعلام کرد که به زودی تغییراتی را در کابینه این کشور انجام می‌دهد.

به گزارش «ایلنا» به نقل از روسیا الیوم، زیدان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که به منظور بهبود عملکرد دولت به زودی تغییراتی را در کابینه انجام می‌دهد.

نخست‌وزیر لیبی تصریح کرد که قصد دارد تعداد وزرای دولت را به منظور بهبود عملکرد آن کاهش دهد.

زیدان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که مرزهای زمینی این کشور با مصر برای جلوگیری از فرار مسوولان ترور «عبدالسلام المسماری» فعال سیاسی و حقوقی این کشور که جمعه در «بنغازی» رخ داد، بسته می‌شود. وی در ادامه تاکید کرد که یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی نیز به لیبی فراخوانده شده است تا در بازجویی‌ها به مسوولان این کشور کمک کند.