گروه بین‌الملل- منابع قضایی مصر اعلام کردند که دادستانی این کشور شواهد و مدارکی به دست آورده است که نشان می‌دهد مرسی در کشتار تظاهرکنندگان در حوادث اطراف کاخ ریاست‌جمهوری دست داشته است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری آسیا، منابع قضایی مصر اعلام کردند، دادستان شرق قاهره که مسوول رسیدگی به پرونده درگیری‌های اطراف کاخ ریاست‌جمهوری در زمان حکومت محمد مرسی، رییس‌جمهوری برکنار شده مصر است، از هشام برکات، دادستان کل این کشور خواسته است تا یک قاضی را برای بازجویی از مرسی و مشخص شدن هرچه سریع‌تر موضوع تعیین کند. محمد مرسی متهم است که در اقداماتی از جمله بازداشت و شکنجه معترضان مصری و نیز استفاده از خشونت و ایجاد فضای رعب و وحشت میان شهروندان در زمان ریاست‌جمهوری‌ش، مشارکت داشته است.

بنا به گفته منابع قضایی مصر، مرسی علاوه‌بر این به تشویق برای کشتار تظاهرکنندگان مصری در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور، در دوره ریاست‌جمهوری‌ خود متهم است و اسنادی در این باره به دست آمده است.

این منابع قضایی تاکید کردند: پرونده مرسی بعد از اتمام بازجویی، ظرف چند روز آینده به دادگاه کیفری ارجاع داده خواهد شد.از سوی دیگر اسامه محمد مرسی، پسر مرسی اعلام کرد که هیچ یک از اعضای خانواده‌ مرسی از وی اطلاعی ندارند و تا کنون حتی مدرکی که حاکی از سلامتی و برخورداری‌ وی از حقوق مدنی باشد، نیز دریافت نکرده‌اند.

محمد مرسی، سوم ژوئیه در پی تظاهرات میلیونی مخالفانش توسط ارتش از قدرت برکنار شد و از آن زمان تاکنون در مکانی نامعلوم در بازداشت به سر می‌برد.