گروه بین‌الملل- رشد اقتصادی آلمان در فصل دوم از مصرف و افزایش سرمایه‌‌گذاری ناشی شده است. این در شرایطی است که بهبود در ۱۷ اقتصاد حوزه یورو،بزرگ‌ترین شریک تجاری آلمان، موجب تقویت اعتماد شده است. به گزارش بلومبرگ، دفتر آمار فدرال آلمان دیروز جمعه، اعلام کرد سرمایه‌گذاری ثابت در فصل دوم نسبت به سه ماه منتهی به مارس ۹/۱ درصد رشد کرده است که نخستین افزایش طی سه فصل گذشته به شمار می‌رود. براساس این گزارش مصرف نیز ۵/۰ درصد افزایش یافته است. دفتر آمار فدرال ضمن تایید آمار منتشر شده در تاریخ ۱۴ اوت، اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در فصل دوم ۷/۰ درصد رشد داشته است. اقتصاد آلمان با درنظرگرفتن روزهای کاری، نسبت به سال گذشته رشد ۵/۰درصدی را ثبت کرده است.

گزارش دفتر آمار فدرال نشان داد سرمایه‌گذاری بر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در فصل دوم ۹/۰ درصد افزایش یافته که نخستین افزایش از سال ۲۰۱۱ تاکنون است. تولید در بخش ساخت‌وساز ۶/۲ درصد افزایش یافته است. هزینه خانوارها ۵/۰ درصد و مصرف دولت ۶/۰ درصد رشد کرده است. تقاضای داخلی ۵/۰ درصد به رشد اقتصادی افزوده و تجارت خالص سهم ۲/۰ درصدی در این رشد داشته است. صادرات ۲/۲ درصد و واردات ۲ درصد افزایش یافته است.

این در شرایطی است که شاخص اعتماد کسب و کارهای مرکز آیفو برای سومین ماه در ماه ژوئیه رشد کرده و شاخص مرکز مارکیت اکونومیکس نشان داد تولیدات صنعتی و خدمات در ماه اوت افزایش یافته است. این آمار از بهبود پایدار بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا حکایت دارد. از سوی دیگر، بانک مرکزی آلمان هفته گذشته گفت گرچه رشد اقتصادی این کشور ادامه خواهد یافت، اما این رشد در بقیه سال به صورت«عادی و ثابت» خواهد بود. این بانک در ماه ژوئیه درباره نشانه‌های فزاینده کندی رشد اقتصادی هشدار داده بود. بانک مرکزی آلمان برای امسال رشد ۳/۰ درصدی و برای سال آینده رشد ۵/۱ درصدی را پیش‌بینی می‌کند.