گروه بین‌الملل- رییس پارلمان عراق از رهبران تمامی احزاب سیاسی این کشور خواست تا پیش از پایان ماه جاری میلادی «سند شرافت» را با هدف حل اختلافات سیاسی در این کشور امضا کنند. به گزارش «ایسنا»، به نوشته روزنامه اماراتی البیان، اسامه نجیفی، رییس پارلمان عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر پارلمان از رهبران همه فراکسیون‌های سیاسی در عراق خواست سند شرافت را که مربوط به حل اختلافات سیاسی در این کشور است و درباره آن توافق شده است، امضا کنند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های جدی برای جمع آوری امضای رهبران سیاسی صورت گرفته است، تاکید کرد: به این ترتیب اظهارات و توافقات صورت گرفته تنها در حد حرف باقی نمی‌ماند و عملی می‌شود. من از همه رهبران گروه‌های سیاسی می‌خواهم تا پیش از پایان ماه این سند را امضا کنند.

نجیفی همچنین اعلام کرد که قرار است به زودی نشستی با کمیته امنیتی پارلمان و رهبران فراکسیون‌های پارلمانی با حضور نوری مالکی، نخست وزیر و فرمانده عالی نیروهای مسلح عراق برای بررسی وضعیت امنیتی این کشور برگزار شود.

وی گفت: ما با مالکی توافق کردیم که در این نشست با هدف بررسی مفصل وضعیت امنیتی عراق مشارکت کند.

رییس پارلمان عراق درباره مساله غیبت جلال طالبانی، رییس جمهوری این کشور از عرصه سیاست نیز گفت: اگر وضعیت جسمانی طالبانی به نحوی باشد که امکان بازگشت وی به پست ریاست‌جمهوری وجود نداشته باشد، باید رییس‌جمهوری جدید برای عراق انتخاب شود.

جلال طالبانی پیش‌تر به دلیل سکته مغزی جهت مداوا از بغداد به آلمان منتقل شد.