گروه بین‌الملل- رای‌دهندگان نروژی دیروز (دوشنبه) به پای صندوق‌های رای رفتند تا در انتخابات پارلمانی شرکت کنند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری رویترز، برای همه رای‌دهندگان واجد شرایط یک کارت انتخاباتی فرستاده شده که روی اطلاعات مربوط به ساعات رای‌گیری و این که چه حوزه رای‌گیری باید در روز انتخابات توسط شخصی رای‌دهنده مورد استفاده قرار بگیرد، وجود دارد. نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که مخالفان راست میانه‌روی دولت نروژ که وعده کاهش مالیات، خصوصی‌سازی و کوچک کردن دولت را داده‌اند، به پیروزی قاطع در این انتخابات پارلمانی دست خواهند یافت و دولت حزب کارگر را که متهم به هدر دادن فرصت‌های اقتصادی کرده‌اند، کنار خواهند زد.نخست‌وزیر احتمالی آینده نیز «ارنا‌سولبرگ»، از جناح محافظه‌کار خواهد بود. تنها خطر انتخاباتی پیش‌روی وی یک حزب مخالف مهاجرت است که شرکت آن در ائتلاف وی ممکن است برای دیگر هم‌پیمانان احتمالی وی ناخوشایند باشد و وی را از کسب اکثریت مطلق باز دارد.

نروژی‌ها در این انتخابات قصد دارند «ینس استولتنبرگ»، نخست‌وزیر فعلی را که از نظر آنها از بهترین موقعیت‌های اقتصادی استفاده نکرده است، تنبیه کنند.

بر اساس نظرسنجی‌ها حزب کارگر متعلق به استولتنبرگ می‌تواند بیشترین سهم آرا یعنی ۳۰ درصد را به دست بیاورد اما چهار حزب مخالف حدود ۱۰۰ کرسی در مجموع به دست ‌آورده و این میزان کرسی حتی ۱۵ کرسی از کسب اکثریت بیشتر است.