گروه بین‌الملل- در شرایطی که تظاهرات و راهپیمایی حامیان محمد مرسی در استان‌های مصر ادامه دارد، منابع خبری از کشته شدن دو تن و زخمی شدن ۱۲ نفر طی درگیری با نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند. به گزارش «ایسنا»،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بنا به فراخوان ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت برای برگزاری تظاهرات در روزهای جمعه و شنبه با شعار «وفای به خون شهداء» مخالفان کودتای نظامی در مصر روز جمعه در چند استان این کشور تظاهرات کردند.

منابع خبری تصاویری از تظاهرات هزاران مصری در استان‌های قاهره، اسکندریه، فیوم، منوفیه، دقهلیه، اسیوط و بنی سویف را منتشر کردند.

تظاهرکنندگان به سمت میدان رابعه العدویه در قاهره رفتند که از سوی نیروهای ارتش و پلیس محاصره شده بود و شعارهایی در محکوم کردن کودتا سر دادند و عکس‌هایی از قربانیان درگیری‌های این کشور در دست گرفتند. تظاهرکنندگان شعار «حکومت نظامی ساقط شود» و «عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر خونخوار است» سر دادند. دو راهپیمایی نیز از مناطق «زیتون و «مطریه» به سمت اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه برپا شد که شرکت‌کنندگان در آن شعارهایی برای آغاز نافرمانی مدنی سر دادند. به محض پایان یافتن نماز جمعه، راهپیمایی‌هایی در شهر نصر، معادی، زیتون، حلون، هرم، مهندسین برپا شد که شرکت کنندگان در آن مخالفت خود را با تمام تدابیر دولت موقت پس از برکناری محمد مرسی، رییس‌جمهوری برکنار شده مصر اعلام کردند. در استان ساحلی اسکندریه سه تظاهرات گسترده مقابل مسجد التوحید در منطقه «محصله الرمل» و مسجد قائد ابراهیم در مرکز شهر و مسجد سیدی بشر برگزار شد. فعالان فیلم‌هایی را منتشر کردند که در آن هزاران مصری در استان‌های دمیاط، قنا، بحیره، پورت سعید، منوفیه، شرقیه، قلیوبیه، دقهلیه و بنی سویف تظاهرات و راهپیمایی کرده بودند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات و راهپیمایی‌ها مخالفت خود را با تمدید وضعیت فوق‌العاده، ممنوعیت منع آمد و شد و پیگرد مخالفان کودتا اعلام کردند.

منابع پزشکی مصر تاکید کردند که در اسکندریه یک تن بر اثر شدت جراحت‌های وارده در جریان درگیری با نیروهای امنیتی مصر جان باخت.

در استان بنی سویف در جنوب قاهره یک تن دیگر کشته و شش تن در اسکندریه و شش تن استان شرقیه زخمی شدند. نیروهای امنیتی مصر همچنین به سمت راهپیمایی در منطقه سیدی بشر گاز اشک‌آور و گلوله شلیک کردند که بر اثر آن شش تن زخمی شدند.