گروه بین‌الملل- اعتماد کسب و کارهای آلمان در ماه سپتامبر برای پنجمین ماه با افزایش رو به رو شد، اما این افزایش کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.
به گزارش بلومبرگ، شاخص فضای کسب و کار موسسه آیفو از 6/107 واحد در ماه اوت به 7/107 واحد در ماه سپتامبر افزایش یافت. این در شرایطی است که 43 اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ افزایش این شاخص به 108 واحد را پیش‌بینی کرده بودند. با این وجود درحال حاضر این شاخص در بالاترین سطح از آوریل سال 2012 تاکنون قرار دارد. بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا از کمترین نرخ بیکاری طی نزدیک به دو دهه گذشته و پایان طولانی‌ترین رکود در حوزه یورو سود می‌برد. در فصل دوم سرمایه‌گذاری آلمان در بخش ماشین‌آلات برای نخستین‌بار از سال 2011 افزایش یافت و نرخ بیکاری در ماه اوت به 8/6 درصد رسید. با وجود اینکه در اقتصاد آلمان نشانه‌هایی از رشد دیده می‌شود، اما به گفته بانک مرکزی این کشور این رشد نامتوازن است. سفارش‌های کارخانه‌ای، تولیدات صنعتی و صادرات همگی در ماه ژوییه با کاهش
روبه‌رو شده‌اند و برآورد اولیه از شاخص بخش تولیدی برای ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره افت کرده است. بانک مرکزی آلمان روز دوشنبه در گزارش ماهانه خود عنوان کرد: «در آغاز تابستان امسال،اقتصاد آلمان بهبودی را که در ابتدای سال ایجاد شده بود، ادامه نداد. اما، باوجود فقدان نشانه‌های قابل توجه از بهبود، سرمایه‌گذاری شرکت‌ها از زیرساخت‌های خوب اقتصادی حکایت دارد.» بانک مرکزی آلمان پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور در سال جاری ۳/۰ درصد و در سال آینده ۵/۱ درصد رشد خواهد کرد. این درشرایطی است که براساس پیش‌بینی بانک مرکزی اروپا اقتصاد ۱۷ کشور عضور یورو در سال جاری ۴/۰درصد کوچک خواهد شد و در سال آینده یک درصد رشد خواهد کرد.