گروه بین‌الملل- نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در نزدیکی منطقه باب العامود در قدس اشغالی را سرکوب کردند که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده و ده‌ها تن نیز توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند. به گزارش «ایلنا» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این درگیری‌ها زمانی به وقوع پیوست که نظامیان رژیم صهیونیستی با استقاده از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی درصدد متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان فلسطینی بر آمدند که شعارهایی در حمایت از مسجد مبارک الاقصی و محکومیت اقدام‌های رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان یهودی سر می‌دادند که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند و تیم‌های پزشکی بلافاصله به منظور مداوای مصدومین خود را به این منطقه رساندند.

منابع محلی نیز اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی منطقه باب العامود را به پادگانی نظامی تبدیل کرده‌اند و ضمن ایجاد ایست بازرسی‌هایی در این منطقه، به طور گسترده در این منطقه و محله‌های اطراف آن مستقر شده‌اند.

عباس و اوباما دیدار کردند

همزمان رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به باراک اوباما قول داد که فلسطینی‌ها تمامی تلاش خود را به کار ببندند تا مذاکراتشان با مقامات رژیم صهیونیستی موفق باشد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

اوباما همچنین قرار است در واشنگتن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند.

اوباما در دیدار با عباس گفت: هیچ کدام از ما این تصور را نداریم که مذاکرات آسان خواهد بود.

عباس نیز تصریح کرد که لازم است مذاکره‌کنندگان بر یکسری از اختلافات و چالش‌ها غلبه کنند اما طرف فلسطینی نسبت به این روند متعهد است.