گروه بین‌الملل- اعتماد مصرف‌کنندگان ایتالیایی در ماه سپتامبر بیش از پیش‌بینی اقتصاددانان رشد کرد و به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید، زیرا این خوش‌بینی به وجود آمده که اقتصاد این کشور درحال خروج از رکود است. به گزارش بلومبرگ، دفتر آمار ایتالیا دیروز، چهارشنبه، اعلام کرد شاخص اعتماد مصرف‌کننده از ۴/۹۸ واحد در ماه اوت به ۱/۱۰۱ واحد در ماه سپتامبر افزایش یافته است که بالاترین میزان از ژوئن سال ۲۰۱۱ تاکنون به شمار می‌رود. این در شرایطی است که ۱۱ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ انتظار داشتند این شاخص به ۵/۹۸ واحد برسد.

آنالیزا پیازا، تحلیلگر مرکز نیواج می‌گوید:«این آمار نشان‌دهنده برخی بهبودها در شرایط اقتصادی است. اما خانوارهای ایتالیایی درمورد بهبودهای بیشتر محتاط هستند و به خوبی آگاهند که شرایط سیاسی همچنان متزلزل است.»

این در شرایطی است که نرخ بیکاری برای دومین‌بار در ماه ژوئیه کاهش یافت و به ۱۲ درصد رسید. این مساله نشان می‌دهد که شرکت‌ها تمایل بیشتری برای استخدام دارند.

گزارش دفتر آمار ایتالیا همچنین نشان داد شاخص اعتماد ایتالیایی‌ها به شرایط فعلی اقتصادی و انتظارات شغلی در ماه سپتامبر افزایش یافته است. با وجود اینکه اقتصاد ۱۷ کشور عضو یورو در فصل دوم به رشد بازگشت، اما اقتصاد ایتالیا در این فصل ۳/۰ درصد کوچک شد، زیرا بیکاری تقاضای مصرف‌کنندگان را دچار کاهش کرد. دولت ایتالیا پیش‌بینی می‌کند اقتصاد در فصل آینده به رشد بازمی‌گردد و این رشد در سال ۲۰۱۴ ادامه می‌یابد.