گروه بین‌الملل- چند روز مانده به انتخابات سراسری اتریش، صدراعظم این کشور نسبت به پیروزی مطمئن به نظر می‌رسد.
به گزارش یورو نیوز، ورنر فایمن ۵۳ ساله، رهبر سوسیال دموکرات‌های اتریش که ریاست دولت ائتلافی کنونی را به عهده دارد به دلیل پایین نگه داشتن میزان بیکاری در دوران بحران جهانی اقتصاد به خود می‌بالد. دولت تحت مدیریت او همچنین موفق شد که رشد اقتصادی با ثباتی را برای اتریش حفظ کند.
میشائیل اشپیندلگر، رهبر حزب مردم، دومین حزب بزرگ اتریش که در دولت کنونی معاون صدراعظم است احتمالا بار دیگر در مقام دوم قرار بگیرد.
در شصت سال گذشته و پس از پایان جنگ جهانی دوم، قدرت در اتریش بین دو حزب سوسیال دموکرات و مردم دست به دست شده است. این دو حزب از شش سال قبل با تشکیل ائتلاف موسوم به «ائتلاف بزرگ» بر اتریش حکومت کرده‌اند.
همگام با دیگر کشورهای اروپایی راستگراهای افراطی در اتریش هم با اقبال مردمی مواجه شده اند.
بر اساس نظرسنجی‌ها حزب آزادی به رهبری هاینتس‌کریستیان اشتراخه حدود بیست درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد. فرانک استروناخ، بازرگان ثروتمند و سیاستمدار اتریشی-کانادایی پس از اظهارات جنجال‌برانگیز درباره حمایتش از مجازات اعدام برای قاتلان حرفه‌ای، در نظرسنجی‌ها از دیگر رقبا عقب افتاد.
مردم اتریش در روز یکشنبه ۱۸۳ نماینده مجلس سفلای قانون‌گذاری را انتخاب می‌کنند. انتخاب نمایندگان از طریق سیستم پیچیده‌ای صورت می‌گیرد که طوری تنظیم شده است تا هیچ حزبی نتواند عملا اکثریت مطلق را در پارلمان به دست بیاورد.