گروه بین‌الملل- به گفته نخست وزیر روسیه، اقتصاد این کشور بر سر دو راهی قرار دارد و اگر کرملین اصلاحات اساسی برای تقویت رشد درازمدت را انجام ندهد، خطر سقوط به ورطه مشکلات وجود دارد.
به گزارش «ایسنا»،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در مقاله‌ای که در نشریه اقتصادی «وداماست» به چاپ رسید، تلاش کرد تا چهره‌ خود به عنوان حامی اصلاحات اقتصادی را که در دوره ریاست جمهوری‌اش از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به دنبال آن بود دوباره نشان دهد. مدودف تصویری تیره از پیامد‌های احتمالی ناتوانی در توسعه شرایط سرمایه گذاری، بازدهی کار و سیستم قانونگذاری روسی ترسیم و اشاره کرد که مسکو با تصمیمات تاریخی رو به‌رو است.
مدودف نوشت: زمان تصمیم گیری‌های ساده گذشته است. ما نمی‌توانیم چالش‌های اقتصادی پیش رویمان را دست کم بگیریم. مدودف عنوان کرد که احتمالا رشد اقتصادی روسیه در سال ۲۰۱۳ از ۲ درصد فراتر نخواهد رفت و این اولین بار از سال ۲۰۰۹ است که رشد اقتصادی روسیه کمتر از متوسط رشد جهانی است. به گفته مدودف اگر روسیه به روند رشد اقتصادی نزدیک به صفر ادامه دهد بسیار خطرناک‌تر از قبول ریسک انجام اصلاحات اقتصادی است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ولادیمیر پوتین که دوره قبل و بعد از مدودف ریاست جمهوری را در اختیار داشته در اجرای اصلاحات جدی اقتصادی ناتوان بوده است، اما مدودف در مقاله خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد.