گروه بین‌الملل- منابع لیبیایی از آزادی علی زیدان،‌ نخست‌وزیر ربوده شده این کشور خبر دادند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منابع نزدیک به دولت لیبی اعلام کردند، علی زیدان، نخست‌وزیر این کشور که بامداد پنجشنبه توسط انقلابیون سابق ربوده شده بود، در همان روز آزاد شده است. بنا بر اعلام این منابع، علی زیدان پس از آزادی به مقر نخست‌وزیری لیبی بازگشت. دولت لیبی با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی، ربوده شدن نخست‌وزیر را محکوم و آن را اقدامی تروریستی خواند.

در بیانیه‌ای که در این کنفرانس مطبوعاتی خوانده شد، آمده است: تمامی مقامات و نهادهای حکومتی لیبی ربوده شدن نخست‌وزیر قانونی کشور را محکوم می‌کنند.

یک گروه از انقلابیون سابق لیبی پیش‌تر اعلام کرده بود که در واکنش به ربوده شدن ابو انس اللیبی، اسلامگرای افراطی لیبیایی توسط آمریکا، نخست‌وزیر را ربوده است.

در بیانیه‌ای که توسط گروه مذکور منتشر شد، آماده است: به دلیل آن که دولت لیبی به واشنگتن و عوامل آنها اجازه داد تا ابو انس را در خاک لیبی بربایند، ما نیز علی زیدان را در مقابل ربوده‌ایم. ابو انس اللیبی یک تندرو اسلامگرای لیبیایی است که از سوی واشنگتن متهم است که در حملات القاعده به سفارتخانه‌های آمریکا در شرق آفریقا در سال ۱۹۹۸ دست داشته است. وی همچنین متهم است که در دیگر عملیات القاعده همکاری داشته است. گفته می‌شود که اللیبی در یک سال گذشته در طرابلس زندگی کرده است.