گروه بین‌الملل- نخست‌وزیر تونس گفت: دولت وی آماده است ظرف سه هفته استعفا کند تا راه برای تشکیل دولتی غیرحزبی برای نظارت بر برگزاری انتخابات با هدف حفظ دموکراسی نوپا در کشور هموار شود. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری رویترز، با این حال، علی العریض، نخست‌وزیر تونس شکست اسلام‌گرایان را نپذیرفت و گفت، اسلام‌گرایان بزرگ‌ترین قدرت در کشور باقی خواهند ماند و در انتخابات آینده بخت زیادی خواهند داشت.

العریض در حاشیه نشستی درمورد سرمایه‌گذاری در خاورمیانه گفت: دولت وی آماده است ظرف سه هفته پس از آغاز گفت‌وگوها بین دولت و مخالفان استعفا کند.

نخست‌وزیر تونس تصریح کرد: من به هر توافقی که در این گفت‌وگوها به دست آید، پایبند خواهم ماند و آماده‌ام حتی قبل از سه هفته کناره‌گیری کنم.

العریض که از رهبران جنبش النهضه است و در ماه مارس به جای حمادی الجبالی منصوب شد، گفت که برخلاف ادعای مخالفان، استعفای وی به هیچ وجه به معنای شکست اسلام‌گرایان در تونس نیست.

وی اعلام کرد: اسلام‌گرایان همچنان بزرگ‌ترین نیرو در تونس هستند. من خوش‌بین هستم که اسلام‌گرایان می‌توانند موفق شوند و فرزند زمان خود باشند. آنها در داخل جامعه جایگاه دارند زیرا مدرن بودن را با حفظ اصالت یکجا جمع کرده‌اند.

نخست‌وزیر تونس تصریح کرد: اسلام‌گرایان همچنان نیروی اصلی در کشور هستند و بخت زیادی در انتخابات آینده دارند که امیدواریم در بهار برگزار شود.

به گفته العریض، تونسی‌ها اجازه نخواهند داد انتقال دموکراتیک قدرت در تونس به‌رغم موانع و مشکلات موجود با شکست مواجه شود. وی ابراز خوش‌بینی کرد که روند انتقالی به مسیر درست باز گردد.

نخست‌وزیر تونس گفت: «ما قبل از آن که وزیر و مسوول باشیم، مبارز هستیم و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تحکیم دموکراسی را تهدید کند. ما تونس را به الگویی برای دیگران تبدیل خواهیم کرد.»