گروه بین‌الملل- لایحه بودجه سال آینده یونان سرانجام نهایی و راهی پارلمان شد. بر اساس این طرح پیش‌بینی می‌شود یونان سال آینده پس از شش سال از رکود اقتصادی خارج شود. به گزارش یورونیوز، دولت یونان رشد اقتصادی ۶/۰ درصدی را برای سال آینده پیش‌بینی کرده است. این کشور به شدت بدهکار ارزیابی می‌کند، حجم بدهی‌هایش در سال آینده معادل ۵/۱۷۴ درصد تولید ناخالص داخلی باشد.

دولت یونان در بودجه سال آینده خود نرخ بیکاری را هم ۲۶ درصد پیش‌بینی کرده است. کریستوس استایکوراس، معاون وزیر دارایی یونان، می‌گوید: «شهروندان یونانی چه از لحاظ تعدیل مالی و چه از لحاظ استانداردهای زندگی فداکاری‌های زیادی کردند. با شروع سال، این فداکاری‌ها نتیجه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد یونان از بحران طولانی مدت خارج شود.»

با وجود اینکه بودجه ارائه شده به پارلمان هنوز مورد تایید نمایندگان تروئیکا قرار نگرفته است، دولت یونان سال میلادی آینده هم برای دریافت کمک‌های مالی بین‌المللی باید به تعهدات خود درقبال وام‌دهندگان عمل کند و با اجرای برنامه‌های ریاضتی و کاهش هزینه‌های دولتی از کسری بودجه خود بکاهد، برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر باعث افزایش روزافزون نرخ بیکاری در این کشور شده است و تجمعات اعتراض‌آمیز را به بخشی از زندگی روزانه در این کشور تبدیل کرده است.