گروه بین‌الملل- در شرایطی که سیاست‌گذاران حوزه یورو تلاش می‌کنند احیای اقتصادی را تقویت کنند، بیکاری این حوزه در ماه نوامبر در بالاترین سطح خود باقی ماند. به گزارش بلومبرگ، دفتر آمار اتحادیه اروپا موسوم به یوراستت دیروز،چهارشنبه، اعلام کرد نرخ بیکاری در رقم ۱/۱۲ درصد باقی مانده است. این رقم مطابق با پیش‌بینی ۲۶اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ بود. یورواستت اعلام کرد پس از بارها اصلاح نرخ بیکاری، این نرخ از ماه آوریل تاکنون ثابت بوده است. در شرایطی که رهبران اروپا تلاش می‌کنند احیای اقتصادی را تقویت کنند، ارقام بازارکار اروپا همچنان نگرانی اصلی آنان به شمار می‌رود. ماه گذشته و پس از گذشت ۱۸ ماه از اختصاص یک بسته ۱۲۰ میلیارد یورویی(۱۶۳ میلیارد دلاری) برای تقویت اقتصاد و اشتغالزایی، رهبران این قاره تصدیق کردند که نرخ بیکاری به طور غیرقابل قبولی به ویژه در میان جوانان بالا است.

کارستن برزسکی، اقتصاددان مرکز آی‌ان‌جی در بروکسل، می‌گوید: «قابل پیش‌بینی بود که نرخ بیکاری در بالاترین سطح خود بدون تغییر باقی می‌ماند. بازار کار در حوزه یورو از احیای اقتصادی عقب مانده است و تا اواسط سال ۲۰۱۴ شاهد بهبود قابل توجه در این بخش نخواهیم بود.»

این در شرایطی است که بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی می‌کند اقتصاد حوزه یورو پس از افت ۴/۰ درصدی در سال ۲۰۱۳، در سال جاری ۱/۱ درصد رشد خواهد کرد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند میانگین نرخ بیکاری در سال جاری ۱/۱۲ درصد و در سال ۲۰۱۵، ۸/۱۱ درصد خواهد بود. نرخ بیکاری در سراسر حوزه یورو در ماه نوامبر بسیار گوناگون و از ۸/۴ درصد در اتریش تا ۷/۲۶ درصد در اسپانیا بود. آخرین گزارش بیکاری یونان در ماه سپتامبر منتشر شد و در آن تاریخ نرخ بیکاری ۴/۲۷ درصد بود. نرخ بیکاری افراد زیر ۲۵ سال در ۱۷ کشور عضو یورو در رقم ۲/۲۴ درصد باقی ماند.