گروه بین‌الملل- «احمد جربا» یک روز پس از دیدار با فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به دیدار لاوروف وزیر امورخارجه روسیه رفت و درخصوص برگزاری ژنو ۲ با وی گفت‌وگو کرد. در شرایطی که طرفین درگیر در این کنفرانس، تاریخ دقیق برگزاری آن ‌را نمی‌دانند اما رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد. به گزارش «ایسنا»، وزیر خارجه روسیه با رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در پاریس دیدار و درخصوص مسائل مربوط به بحران سوریه بحث و مذاکره کرد.

وزیر خارجه روسیه در دیدار با احمد جربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه گفت: ما این مساله را درک می‌کنیم که سرنوشت کشورتان پیش از هر چیز برای شما اهمیت دارد. وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که سرنوشت مردم سوریه برای مسوولان روسی نیز اهمیت دارد. سرگئی لاوروف روز یکشنبه وارد پاریس شد تا درخصوص آماده سازی برای برگزاری ژنو۲ بحث و مذاکره کند. وی قرار است با جان کری، همتای آمریکایی‌اش و اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه و همچنین لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و ناصر جوده، وزیر خارجه اردن دیدار کند.

پیش‌تر نیز سرگئی لاوروف با سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل در پارلمان لبنان نشست غیرعلنی برگزار کرد. این در شرایطی است که روز شنبه نیز احمد جربا رئیس شورای مخالفان سوریه با فابیوس دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواهان غیبت اسد در این کنفرانس شده بود. او ادعا کرده بود که تنها این گروه را به عنوان نماینده سوریه می‌داند. از دیگر سو خبر می‌رسد که با تلاش دیپلماتیک روسیه، عربستان سعودی به‌عنوان یکی از کشورهایی که برای حضور در ژنو۲ اعلام آمادگی کرده بود از حضور در این کنفرانس حذف شد. رایزنی‌ها درخصوص حضور ایران در این کنفرانس ادامه دارد و وزیر امورخارجه ایران گفته است که هیچ پیش‌شرطی را برای حضور در ژنو ۲ برای حضور در این کنفرانس نمی‌پذیرد. ایران و روسیه همواره اعلام کرده‌اند که بحران سوریه یک موضوع داخلی است و این گره باید به دست خود سوری‌ها باز شود.