گروه بین‌الملل- جنگ بین دو متحد دیروز و دو رقیب امروز، یعنی فتح‌الله گولن، روحانی آمریکا نشین و اردوغان ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. این جنگ‌ها که شکل مطبوعاتی به خود پیدا کرده است منجر به کشف اطلاعات تازه‌ای شده است که هر دو طرف همدیگر را به پولشویی و جرایم مالی متهم می‌کنند. روزنامه «تقویم»، نزدیک به حزب عدالت و توسعه روز گذشته در یک پرونده دو صفحه‌ای دست به افشای افراد نزدیک به گروه جماعت زده است که زیر نفوذ فتح‌الله گولن قرار دارند.

به نوشته این روزنامه، فردی با نام «آیهان اوزدمیر»، که یکی از بازرگانان نزدیک به گروه جماعت است در کشورهای مختلفی همچون روسیه و اوکراین با اسناد جعلی سرمایه‌گذاری کرده است تا از این طریق بتواند برای این گروه پولشویی کند. این فرد توانسته است از طریق ارتباط با برخی افراد خاص برای این ‌کار حتی کارت‌های دیپلماتیک دریافت کند و از این طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را پیش ببرد.

به نوشته گزارش‌نویس این روزنامه، «آیهان اوزدمیر» همواره نزدیکی خود را به گروه جماعت و فتح‌الله گولن افتخار می‌دانسته و خود را پیرو این گروه معرفی می‌کرده است. این در شرایطی است که او در اوکراین با بازرگانان یهودی بی‌شماری ارتباط داشته و زمانی که در اوکراین بوده است حتی از بادیگاردهای زن استفاده می‌کرده است. او هم‌اینک به اتهام پولشویی و تقلب و جعل اسناد از طرف سه دادگاه در اوکراین و ۸ دادگاه از روسیه تحت تعقیب است. همزمان این روزنامه در این پرونده دو صفحه‌ای، مورد دیگری از تخلف افراد نزدیک به گروه جماعت را افشا کرده است که این‌بار در حوزه قضایی رخ داده است.

بر اساس نوشته‌های این روزنامه، در پرونده جنجالی پر سر و صدای «ضربه پتک» که علیه نظامیان ترکیه شکل گرفته بود دستکاری‌هایی صورت گرفته است و از این طریق منجر به زندانی شدن اشخاص مهمی از نظامیان در این پرونده شده است. این روزنامه مدعی است در مراحل تحقیق از این افراد و انتقال اطلاعات به دیسک، برخی از تاریخ وقایع را دستکاری کرده‌اند تا بتوانند به گونه‌ای «مدلل» نظامیان را محکوم کنند. به تازگی اردوغان قوه‌قضائیه این کشور را متهم کرده است که دولتی موازی تشکیل داده است تا به دولت او آسیب بزند.