گروه بین‌‌الملل- یکی از افراد مسلح وابسته به قبایل ضد دولتی در شهر «فلوجه» عراق اعلام کرد که گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی در عراق و شام» (داعش) شنبه گذشته ۲۰ سرباز عراقی را در شهر فلوجه و در مقابل چشمان مردم اعدام کرد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «رای الیوم»، این فرد که خواست نامش فاش نشود، گفت: سه روز پیش شماری از افراد مسلح تروریست از عشایر به یک پادگان نظامی ارتش عراق در منطقه «النعمیه» در جنوب فلوجه حمله کرد و پس از پنج ساعت درگیری، این ۲۰ نفر را به اسارت گرفتند.

وی افزود: این اسرا پس از آن به فلوجه منتقل شده و تحویل نیروهای گروه تروریستی داعش داده شدند و داعش نیز ۲۴ ساعت بعد، آنها را اعدام کرد. این دومین بار است که سربازان عراقی به دست گروه تروریستی داعش می‌افتند. دو هفته پیش نیز چهار نفر از نیروهای ویژه ارتش عراق در منطقه «البوبالی» در شرق «الرمادی» به اسارت نیروهای داعش در آمدند و این گروه تروریستی همه آنها را اعدام کرد. ارتش عراق هنوز توضیحی در این خصوص نداده است.

استان «الانبار» عراق از دو ماه پیش تاکنون شاهد درگیری‌های پراکنده میان نیروهای ارتش و گروه تروریستی داعش و برخی حامیان محلی آنها بوده است. فلوجه یک شهر پر جمعیت است و دولت عراق اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، بنابراین ورود ارتش به این شهر در شرایط کنونی تنها به نفع گروه‌های تروریستی است. درحالی که «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق جمعه گذشته با آتش بس در شهر فلوجه در استان الانبار به مدت هفت روز دیگر به‌منظور بازگرداندن ثبات به این منطقه و جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان موافقت کرد، این گروه تروریستی تکفیری این سربازان عراقی را اعدام کرد.