گروه بین‌الملل- کارفرمایان آمریکایی در ماه فوریه بیش از پیش‌بینی‌ها نیروی کار استخدام کردند. با این وجود نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره نسبت به کمترین سطح پنج‌ساله افزایش یافت. به گزارش بلومبرگ، وزارت کار آمریکا دیروز،جمعه، اعلام کرد در ماه فوریه ۱۷۵ هزار شغل ایجاد شده است. این در شرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ ایجاد ۱۴۹ هزار شغل را پیش‌بینی کرده بودند. با این وجود نرخ بیکاری از ۶/۶ درصد در ماه ژانویه به ۷/۶ درصد در ماه فوریه افزایش یافت؛ زیرا افراد بیشتری وارد نیروی کار شدند؛ اما نتوانستند شغلی بیابند.

گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد استخدام در بخش خدمات تجاری و مشاغل حرفه‌ای بیشترین افزایش را طی یک سال گذشته داشته است. استخدام در بخش آموزش و بهداشت و درمان هم با افزایش رو‌به‌رو شده است. سازمان‌های دولتی، کارخانه‌ها و شرکت‌های ساختمانی نیز در ماه فوریه افراد بیشتری را استخدام کردند.

براساس این گزارش استخدام در بخش خصوصی پس از رشد ۱۴۵ هزار موردی در ماه ژانویه، در ماه فوریه ۱۶۲ هزار مورد افزایش یافت. استخدام در کارخانه‌ها ۶ هزار مورد و استخدام در شرکت‌های ساختمانی ۱۵ هزار مورد افزایش یافت. در بخش خصوصی خدماتی نیز ۱۴۰ هزار شغل ایجاد شد. مشاغل در بخش‌های آموزش و بهداشت و درمان نیز با افزایش ۳۳ هزار موردی رو‌به‌رو شد که بیشترین افزایش از ماه اوت تاکنون است. گزارش وزارت کار آمریکا همچنین نشان داد میانگین درآمد ساعتی در ماه فوریه نسبت به ماه قبل از آن ۴/۰ درصد افزایش یافته که بیشترین میزان از ژوئن سال ۲۰۱۳ تاکنون است و به ۳۱/۲۴ دلار رسیده است.

رشد سریع‌تر مشاغل منجر به افزایش دستمزدها خواهد شد و این مساله به نوبه خود موجب رشد هزینه مصرف‌کنندگان خواهد شد. هزینه مصرف‌کنندگان حدود ۷۰ درصد از اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد.