پوتین: خط و نشان کشیدن‌های آمریکا ما را نمی‌ترساند

گروه بین‌الملل- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با بی‌اعتنایی به تحریم‌های غرب در پارلمان این کشور حاضر شد و اعلام کرد شبه‌جزیره کریمه به روسیه الحاق خواهد شد و مسکو برای بقیه خاک اوکراین برنامه‌ای ندارد. رئیس‌جمهوری روسیه در اولین سخنرانی خود پس از رفراندوم شبه جزیره کریمه و اعلام استقلال این بخش از اوکراین، مواضع مسکو در قبال این منطقه را به اطلاع پارلمان و مردم کشورش رساند. به گزارش «ایسنا» به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین در یک سخنرانی خارج از برنامه در جمع نمایندگان دوما و مجلس علیا تاکید کرد رفراندوم کریمه براساس قوانین بین‌المللی برگزار شده و کاملا قانونی است.

وی ادامه داد در این رفراندوم مردم کریمه به انضمام این شبه‌جزیره به روسیه رای دادند و دلیل آن نیز تاریخ مشترکی است که ما با شبه جزیره کریمه داریم.

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه مسکو به حقوق تمامی اقلیت‌های موجود در کریمه احترام خواهد گذاشت، گفت:«پیش‌تر به اقلیت‌های موجود در شبه‌جزیره کریمه ظلم و ستم فراوانی شد؛ اما ما وعده می‌دهیم که دوران این ظلم‌ها به پایان رسیده است و مردم این منطقه با سه زبان روسی، اوکراینی و تاتاری در کنار هم با صلح و آسایش زندگی خواهند کرد.»

درمورد روابط اوکراین و روسیه نیز پوتین تاکید کرد روابط ما با ملت و دولت اوکراین روابطی محوری و دارای اهمیت است.

پوتین در ادامه گفت:«مردم اوکراین از وضعیت خود راضی نیستند و سالانه هزاران تن از مردم این کشور از شرایط بد اقتصادی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. اقدامی که جنایتکاران در اوکراین انجام دادند کودتا علیه مشروعیت و قانون بود و آنها با استفاده از ترور، شکنجه و اقدامات جنایتکارانه قصد داشتند بدون اینکه بهایی بدهند دولت و ارگان‌های دولتی را به تصرف خود درآورند.» وی افزود:«آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند برای دنیا قانون صادر کنند و برای همه تصمیم بگیرند. شیوه آنها این است که ابتدا از طریق شورای امنیت سعی در انجام نیات خود دارند؛ اما در صورتی که موفق به این کار نشوند بدون اجازه سازمان ملل به اجرای مطامع خود خواهند پرداخت چنان‌که ما این موضوع را در لیبی، افغانستان، عراق و کشورهای دیگر شاهد بودیم. آنها با به راه انداختن انقلاب‌های رنگی جهان را به آشوب کشیدند و بهار عربی را به زمستان عربی تبدیل کردند.»

پوتین با اشاره به تهدیدهای آمریکا و غرب گفت:«ما از سپر دفاعی آمریکا و تحریم‌های اقتصادی آنها هراسی نداریم و ‌آنها پیش‌تر در جریان جنگ سرد تحریم‌هایی علیه ما وضع کرده بودند اما هیچ‌یک سودی نبخشید. روسیه همسایه اوکراین است و اگر آمریکا یا غرب بخواهند بر روسیه اعمال فشار کنند یقینا روسیه می‌تواند به طریق بهتری این رویه را پیش بگیرد.»