گروه بین‌الملل- تولیدات صنعتی آلمان در ماه فوریه برای چهارمین ماه افزایش یافت. این مساله نشان می‌دهد رشد در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا درحال تسریع است. به گزارش بلومبرگ، دفتر آمار فدرال آلمان دیروز، دوشنبه، اعلام کرد تولیدات صنعتی با درنظر گرفتن نوسانات فصلی نسبت به ماه ژانویه ۴/۰ درصد رشد کرده است. این در شرایطی است که ۳۴ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ رشد ۳/۰ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. تولیدات صنعتی در ماه فوریه نسبت به سال گذشته ۸/۴ درصد جهش کرده است.

براساس گزارش دفتر آمار فدرال آلمان بخش تولیدی ۵/۰درصد، تولید کالاهای مصرفی ۳/۰ درصد و تولید کالاهای واسطه‌ای ۳/۱ درصد افزایش یافته است. اما بخش ساخت و ساز پس از رشد ۵/۴ درصدی در ماه ژانویه، در ماه فوریه با افت ۱/۰ درصدی رو به رو شده است. تولید انرژی نیز ۹/۰ درصد کاهش یافته است. این در شرایطی است که اقتصاد آلمان در سه ماه منتهی به دسامبر رشد ۴/۰ درصدی را ثبت کرده است. دفتر آمار فدرال آلمان قرار است در تاریخ ۱۵ مه ارقام رشد اقتصادی در فصل نخست را منتشر کند.

سیاست‌های دولت آلمان صنعت این کشور را به خطر انداخته است

گزارش تولیدات صنعتی آلمان در شرایطی منتشر شد که کمیسر انرژی اتحادیه اروپا با انتقاد از هزینه‌های بالای انرژی در آلمان که برای صنعت غیر قابل تحمل است تصریح کرد که سیاست‌های دولت بخش‌های صنعتی در این کشور را تهدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه آلمانی دی ولت، گونتر اوتینگر، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، خطرات بزرگی را برای بخش‌های صنعتی آلمان با توجه به سیاست‌های دولت در این کشور ارزیابی و تصریح کرد که در آلمان گاز حدود سه برابر و برق دو برابر گران‌تر از آمریکا است.

به گفته کمیسر انرژی اتحادیه اروپا سیاست انرژی، اجتماعی و اقتصادی ائتلاف بزرگ در آلمان صنعت این کشور را به خطر می‌اندازد. او که در گفت‌وگو با نشریه بیلد سخن می‌گفت به دولت ائتلافی آلمان توصیه کرد که در سه سال و نیم آینده باید باردیگر جایگاه‌های صنعتی آلمان تقویت شود. اوتینگر همچنین درباره کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت آلمان هشدار داد و تصریح کرد که روند صنعت‌زدایی آلمان به سرعت رو به افزایش است و باید سریعا متوقف شود. وی همچنین به اهمیت هزینه‌های انرژی برای بخش‌های صنعتی آلمان اشاره و خاطر نشان کرد که هزینه‌های بالای انرژی تهدیدی برای ارزش‌های صنعتی در آلمان است. هزینه گاز در آلمان سه برابر و برق دو برابر گرانتر از آمریکا است. بخش‌های صنایع ما نمی‌تواند این هزینه‌ها را تحمل کند. به اعتقاد اوتینگر گسترش شبکه‌های برقی در آلمان ضرورت دارد.