گروه بین‌الملل- کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتیجه شمارش ۱۰ درصد از آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد. این نتایج از شمارش آرای ۲۶ ولایت افغانستان به دست آمده است. به گزارش بی‌بی‌سی، یوسف نورستانی، رئیس این کمیسیون گفت که نتایج اعلام شده ممکن است پس از بررسی شکایت‌های انتخاباتی و شمارش مابقی آرا، تغییر کند.

بر اساس آمار اعلام شده، عبدالله عبدالله، وزیر خارجه پیشین و رهبر اپوزیسیون و به دنبال او اشرف غنی احمدزی، وزیر دارایی پیشین، تاکنون بیشترین رای را از آن خود کرده‌اند.

مقامات کمیسیون انتخابات افغانستان دیروز یکشنبه، در نشست خبری در کابل اعلام کردند که از مجموع ۱۰ درصد آرای انتخابات افغانستان که تاکنون شمرده شده است، عبدالله عبدالله ۹/۴۱ درصد و اشرف غنی ۶/۳۷ درصد آرا را به دست آورده‌اند. بر اساس همین آمار، زلمی رسول، وزیر خارجه پیشین، ۸/۹ درصد و عبدالرب رسول سیاف،از رهبران جهادی افغانستان،۱/۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

«عبدالله عبدالله» کاندیدای پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که «حامد کرزی» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور باید همچنان در عرصه سیاست حضور داشته باشد.

به گزارش «ایلنا» به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله با تاکید بر لزوم ادامه نقش‌آفرینی سیاسی حامد کرزی، تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌دلیل حوادثی که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ میلادی رخ داد، علیه کرزی دست به اقدام‌های انتقام‌جویانه نخواهد زد. عبدالله طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ میلادی به عنوان وزیر خارجه دولت کرزی فعالیت می‌کرد.