بشاراسد برای سومین دوره نامزد ریاست جمهوری شد

گروه بین‌الملل- بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه رسما نامزدی خود را برای تصدی مجدد پست ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. بشار اسد رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیروز مدارک خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تقدیم دادگاه عالی قانون اساسی کرد.

بشار اسد که تاکنون دو دوره ریاست جمهوری سوریه را برعهده داشته است با ارائه مدارک خود به دادگاه مذکور، قصد دارد تا در انتخابات به همراه پنج نامزد دیگر شرکت کند.

دادگاه عالی قانون اساسی سوریه این خبر را دیروز به پارلمان ارائه کرده است. در میان نامزدها یک زن هم دیده می‌شود که بر اساس اطلاعات منتشره، وی عضو حزب بعث سوریه بوده که پس از اعلام نامزدی از این حزب کناره‌گیری کرده است تا با سایر رقبا به مبارزه برخیزد.

این در شرایطی است که برخی کشورها، از جمله کشورهای اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله‌جویانه پیشاپیش اعلام کرده‌اند که نتیجه انتخابات سوریه را نخواهند پذیرفت. همزمان منابع رسانه‌ای غربی فاش کردند که آلمان از سال ۲۰۱۱ سلاح‌هایی را از اوکراین وارد و آن را به تروریست‌های مسلح در سوریه منتقل کرده است.

به گزارش «ایسنا»، منابع رسانه‌ای غربی فاش کردند که مقامات آلمانی از سال ۲۰۱۱ با انتقال سلاح‌های اوکراینی به افراد مسلح در سوریه کمک کرده‌اند.

به نوشته مجله اشپیگل، وزارت خارجه آلمان خود به این مساله اقرار کرده که سلاح را از اوکراین به آلمان انتقال می‌داده اما تاکید کرده که ارتش آلمان از آن استفاده‌ای نکرده است.

با این وجود دولت اسد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا زمان برگزاری انتخابات تکلیف مناطق ناآرام را مشخص خواهد کرد.