گروه بین‌الملل: همزمان با دیدار رهبران دو حزب اصلی مخالف دولت ترکیه، یعنی حزب مردم جمهوری‌خواه و حزب جنبش ناسیونالیست، به‌منظور یافتن یک کاندیدای مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، منابع آگاه از مفید بودن این دیدار و ثمربخش بودن آن خبر دادند. به نوشته روزنامه تودی زمان، «اوکتاوی ورال»، معاون رئیس گروه پارلمانی و حزب جنبش ناسیونالیست ترکیه گفت: دیدار میان رهبران حزب جنبش ناسیونالیست و مردم جمهوری خواه مثبت بود. ما به دنبال اتفاق نظر برای انتخاب یک کاندیدای مشترک به‌منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هستیم.

کمال کلیچ‌داراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه روز جمعه با دولت باحچه‌لی، رهبر حزب جنبش ناسیونالیست دیدار کرد و درباره برنامه‌های دو حزب در خصوص انتخاب یک کاندیدای مشترک به‌منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اوت ۲۰۱۴ به گفت‌وگو پرداخت. معاون رئیس گروه پارلمانی حزب مردم جمهوری‌خواه نیز گفت: مذاکرات در چند روز آینده نیز ادامه دارد و برای اتفاق نظر درباره یک کاندیدای مشترک همچنان تلاش می‌شود.

این دو حزب مخالف ترکیه یافتن یک کاندیدای مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری را به همان اندازه برای نجات جمهوری ترکیه حیاتی می‌دانند که کاندیداتوری رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه را برای کشور تهدید تلقی می‌کنند. به اعتقاد آنها اردوغان نه تنها با اقداماتش باعث گسستگی جامعه ترکیه شده بلکه دولتش به فساد متهم است. در این راستا روزنامه ملیت نوشت که قرار است تا ۶ ژوئن نام نامزد نهایی این دو حزب برجسته ترکیه معرفی شود. پیش از این در خبرها آمده بود که دولت باحچه‌لی، از عبدالله گل برای نامزدی در انتخابات دعوت کرده بود که با پاسخ منفی وی روبه‌رو شده بود.