گروه بین‌الملل: براساس گزارش‌های رسیده از کره‌جنوبی، دولت کره‌شمالی در یک آزمایش توان موشکی، دو موشک کوتاه برد را از ساحل شرقی خود به سمت دریا شلیک کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی جزئیاتی از این خبر فاش نکرده، اما خبرگزاری آن کشور گفته است که دو موشک آزمایش‌شده کره‌شمالی از نوع اسکاد و با برد ٥٠٠ کیلومتر بوده‌اند. کره‌شمالی تنها چند روز پیش گفته بود که موشک‌های جدید هدایت شونده را نیز با موفقیت آزمایش کرده است. کره‌شمالی اغلب برای تقویت توان نظامی خود به آزمایش موشک‌های جدید می‌پردازد.

قرار است که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، تا چند روز دیگر برای گفت‌وگو درخصوص برنامه سلاح‌های هسته‌ای کره‌شمالی به کره‌جنوبی سفر کند. چین تنها متحد بزرگ دولت کره‌شمالی محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین شریک تجاری آن کشور است. کره‌شمالی به‌دلیل برنامه تحقیقات نظامی و هسته‌ای خود، تحت تحریم‌های سازمان‌ملل‌متحد قرار دارد.

آن کشور در سال‌های ٢٠٠٦، ٢٠٠٩ و ٢٠١٣ آزمایش‌های هسته‌ای انجام داده است و تصور می‌رود که مواد هسته‌ای لازم را برای تعدادی بمب اتمی در اختیار دارد.

با این حال، کارشناسان معتقدند که کره‌شمالی تاکنون نتوانسته است کلاهک هسته‌ای کوچکی را در ابعادی طراحی و تولید کند که در موشک‌های آن کشور جای بگیرد.