گروه بین‌الملل: تولیدات صنعتی آلمان در ماه مه برای سومین ماه دچار کاهش شد و بیشترین کاهش این تولیدات طی بیش از دو سال گذشته رقم خورد. به گزارش بلومبرگ، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد تولید مطابق با نوسانات فصلی، نسبت به ماه آوریل ۸/۱ درصد کاهش یافته است. براساس گزارش این وزارتخانه با درنظر گرفتن روزهای کاری، تولید در ماه مه نسبت به سال گذشته با رشد ۳/۱ درصدی رو‌به‌رو شده است. وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تولیدات صنعتی پس از رشد خوب در فصل نخست، در ماه گذشته کاهش یافته است. علاوه‌ بر تاثیر تعطیلات اول مه و ضعف در بخش ساخت و ساز، عوامل ژئوپلیتیکی نیز در کاهش تولیدات صنعتی نقش داشته است.» این وزارتخانه همچنین گفت این کاهش موقتی خواهد بود.

ازسوی دیگر، در شرایطی که آلمان همچنان موتور احیای اقتصادی حوزه یورو به شمار می‌رود، آماری که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد تنش‌ها بین روسیه و اوکراین بر اعتماد و چشم‌انداز اقتصادی تاثیر منفی داشته است. به‌طوری که شاخص اعتماد سرمایه‌گذاران مرکز زد‌.ای.‌دبلیو در ماه ژوئن برای ششمین ماه کاهش یافت و به کمترین سطح از دسامبر سال ۲۰۱۲ تاکنون رسید.

این در شرایطی است که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی آلمان در فصل دوم کند شود. اقتصاد این کشور در فصل نخست رشد ۸/۰ درصدی را ثبت کرد. با وجود این، دولت با پشتوانه بازار کار سالم و تقاضای داخلی قوی، پیش‌بینی می‌کند اقتصاد آلمان در سال جاری رشد ۸/۱ درصدی را تجربه خواهد کرد.