گروه بین‌الملل: در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روز شنبه دست‌کم ۵۴ نفر که اغلب آنها غیرنظامی بودند، شهید شدند. این خونین‌ترین حمله از آغاز درگیری‌ها است. به گزارش یورو نیوز، همچنین اصابت موشک به آسایشگاه معلولان موجب شهادت دو زن شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه در غزه، تا چند ساعت پس از این حادثه نیروهای امدادی تکه‌های بدن این دو زن را که هر دو معلول بودند از اطراف آسایشگاه جمع‌آوری می‌کردند. دو خواهرزاده اسماعیل هنیه، رهبر حماس نیز از جمله کشته‌شدگان روز شنبه هستند. سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که در جریان تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر دوشنبه گذشته تا دیروز (یکشنبه) دست کم ۱۶۶ تن به شهادت رسیده‌اند و ۱۱۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش «ایسنا»، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه در صفحه خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیس‌بوک نوشت که آمار تجاوزهای پی در پی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا دیروز به دست کم ۱۶۶ شهید و ۱۱۲۰ زخمی رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از دو طرف اسرائیلی و فلسطینی خواسته است که برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه توافق کنند. این نخستین بیانیه شورای امنیت سازمان ملل پس از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه است.

هر ۱۵ عضو شورای سازمان ملل متحد خواهان کاهش تنش و بازگشت طرفین به مذاکرات صلح شده‌اند.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری ابراز امیدواری کرد، رژیم صهیونیستی از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد برای توقف تهاجم علیه مردم فلسطین پیروی کند. وی گفت: امیدواریم که طرف اسرائیلی که باعث مرگ این تعداد زیاد از افراد و نابودی مردم ما در نوار غزه شده است، موضع شورای امنیت را مورد تبعیت قرار دهد.