گروه بین‌الملل: درپی کاهش شدید فعالیت تولیدی، اقتصاد سنگاپور در دوره آوریل تا ژوئن برای نخستین‌بار طی هفت فصل گذشته دچار رکود شد. به گزارش رویترز، وزارت تجارت و صنعت سنگاپور اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در فصل دوم با نرخ سالانه ۸/۰درصد کوچک شده است. این در شرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز رشد ۵/۲درصدی تولید ناخالص داخلی را پیش‌بینی کرده بودند.

آمار وزارت تجارت و صنعت سنگاپور نشان داد بخش تولیدی در فصل دوم با نرخ فصلی ۴/۱۹درصد کاهش یافته است. این در شرایطی است که بخش تولیدی در فصل نخست با رشد ۲/۱۲درصدی روبه‌رو شده بود. براساس این گزارش، در فصل دوم، بخش خدمات ۲/۵ درصد و ساخت و ساز ۶/۲درصد رشد کرده است.

مایکل وان، اقتصاددان کردیت سوئیس می‌گوید کاهش در بخش تولیدی تا حدی به این دلیل است که یکی از کارخانه‌های ساخت تجهیزات الکترونیکی در ماه آوریل بخش عمده‌ای از فعالیت تولیدی خود را برون‌سپاری کرد.

آخرین‌باری که اقتصاد سنگاپور دچار رکود شد فصل سوم سال ۲۰۱۲ بود که در آن زمان تولید ناخالص داخلی ۶/۳درصد کوچک شد. دولت سنگاپور پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور پس از رشد ۹/۳درصدی در سال گذشته، در سال‌جاری ۲ تا ۴درصد رشد خواهد کرد.