نوجوان 18 ساله استرالیایی عامل حمله انتحاری داعش

گروه بین‌الملل: «ابوبکر الاسترالیایی» نوجوان ۱۸ ساله استرالیایی در انفجار انتحاری بغداد که چندین کشته بر جای گذاشت، دست داشت. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوبکر‌الاسترالیایی، نوجوان ۱۸ ساله استرالیایی کسی است که در انفجار انتحاری مرگبار روز پنج‌شنبه عراق دست داشت و جورج برندیس، دادستان کل استرالیا این اقدام را یک تحول «نگران‌کننده» توصیف کرده است. در انفجار انتحاری روز پنج‌شنبه در نزدیک مسجدی در بغداد، ده‌ها تن کشته شدند که عامل آن یک نوجوان اهل ملبورن استرالیا بود که سال گذشته میلادی به بغداد سفر کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که داعش نام این نوجوان را ابوبکر الاسترالیایی اعلام کرده و دادستان کل استرالیا نیز تایید کرده که وی استرالیایی بوده است. دادستان کل استرالیا دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یک تحول نگران‌کننده و مثالی از اوضاع وحشتناک و خطرناک در عراق است. دولت استرالیا به شدت خشونت‌های اخیر و اقدامات خشونت‌بار در عراق را محکوم می‌کند و به شدت نگران حضور و دخالت استرالیا در این فعالیت‌ها است. من بارها گفته‌ام که حضور اتباع استرالیا در درگیری‌های عراق و سوریه غیرقانونی است و دولت استرالیا به اتباع کشور تاکید کرده است که به این منطقه سفر نکنند. در بیانیه دادستان کل استرالیا آمده است: ابوبکر الاسترالیایی دومین عامل انتحاری تبعه استرالیا در عراق و سوریه بود.

دادستان کل استرالیا ادامه داد: حضور اتباع استرالیا در درگیری‌های عراق و سوریه تهدیدی علیه امنیت داخلی کشور است؛ چون که این افراد به کشور بازگشته و به دنبال خشونت هستند. دولت استرالیا به انجام اقدامات خود برای دور نگه داشتن اتباع استرالیا و کشور از این درگیری‌ها همچنان ادامه می‌دهد.

تصاویری تکان‌دهنده از کشتار ۳۰۰ سوری به دست داعش

داعش در جنایتی هولناک گزارش و تصاویری از حمله اخیر خود به میدان گازی «الشاعر» در حمص سوریه منتشر کرده است که طی آن ۳۰۰ نیروی ارتش این کشور به طرز وحشتناکی کشته شده‌اند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، گروه «دولت اسلامی» (داعش) در گزارشی اعلام کرد که ۳۰۰ تن از نیروهای وابسته به نظام سوریه را در حمله اخیر به میدان گازی «الشاعر» در شرق حمص که روز پنج‌شنبه کنترل آن را به دست گرفته بود، به قتل رسانده است. در این گزارش تصاویر وحشتناکی از افرادی که سرهای آنها بریده شده بود، منتشر شده است. دیده‌بان حقوق بشر نیز پیش از این اعلام کرده بود در حمله داعش به میدان گازی «الشاعر»، ۲۷۰ تن کشته شده‌اند که بیشتر آنها نیروهای وابسته به نظام سوریه هستند. گروه داعش در گزارش خود تصاویر ۸۱ فرد را که لباس نظامی بر تن داشتند و جسدهای آنها روی هم انباشته شده یا به هم چسبیده بود، منتشر کرد. در این تصاویر همچنین سر برخی از این افراد بریده شده و جسد یکی از آنها قطعه‌قطعه شده بود. روی این جسدها همچنین آثار شلیک گلوله روی سر یا سینه مشاهده شده است. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بین ۲۷۰ کشته شده سوری، ۱۱ کارمند غیردولتی و بقیه از نیروهای نظام سوریه بوده‌اند. گروه داعش در گزارش خود اعلام کرد که ظرف ۱۴ ساعت میدان گازی «الشاعر» را به کنترل خود درآورده و توانسته است به تجهیزات زیادی در این منطقه دست یابد. میدان گازی «الشاعر» یکی از مهم‌ترین مناطق گازی نظام سوریه و در واقع دومین میدان گازی دمشق است.