گروه بین‌الملل: دولت انگلیس اعلام کرد، اگر اقدامات اسرائیل در غزه تداوم یابد ۱۲ مجوز صادرات تسلیحات نظامی به اسرائیل شامل تانک، هواپیما و قطعات راداری را به حالت تعلیق درمی‌آورد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس گفته بود که تمامی مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل را پس از حملات گسترده اسرائیل به غیرنظامیان غزه مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد و پس از این بررسی، دولت لندن ۱۲ مجوز را به صورت موقت به حالت تعلیق درمی‌آورد. اسرائیل مدعی است عملیات نظامی‌اش در غزه،‌ یک اقدام برای دفاع از خود و با هدف توقف پرتاب راکت از سوی حماس است. بنا بر گزارش کمیته پارلمانی انگلیس در ماه گذشته میلادی،‌ قراردادهای نظامی دولت لندن با اسرائیل بیش از ۶۸ میلیارد پوند بوده است که شامل زره‌پوش، قطعات پهپادها و موشک‌ها است.

وزارت اقتصاد و تجارت انگلیس اعلام کرده است که مجوزهای گسترده تجاری برای آیتم‌های مشخص مورد استفاده ارتش اسرائیل در حملات غزه نیستند اما در حال حاضر نمی‌توان ارزش دقیق مجوزهای لغو شده را اعلام کرد. بریتانیا اعلام کرده است تعلیق این مجوزها شامل قطعات گنبد آهنین اسرائیل نیست. از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۵۲درصد از انگلیسی‌ها معتقدند که خشونت‌های اسرائیل در غزه بیش از حد و نامتناسب است. به گزارش «ایسنا»، نتایج نظرسنجی گاردین و آ.بی.سی.ام، نشان داد که اکثر انگلیسی‌ها بر این باورند که اسرائیل از خشونت بیش از حد در غزه استفاده کرده است و ۴۱درصد می‌گویند که نظرشان درباره اسرائیل تغییر کرده است. نظرسنجی روز سه‌شنبه پس از حملات رژیم صهیونیستی به غزه انجام شده که نشان می‌دهد جایگاه اسرائیل در میان انگلیسی‌ها بدتر از پیش شده است. طبق این نظرسنجی، ۵۲درصد از شرکت کنندگان معتقدند که اسرائیل در جریان حمله به غزه اقداماتش نامتناسب و بیش از حد بوده است در عوض ۱۹درصد از پاسخ‌دهندگان حملات اسرائیل را متناسب دانستند و ۲۹درصد نظری نداشتند. طبق این نظرسنجی، ۴۱درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که پس از این حملات نظرشان درباره رژیم صهیونیستی بسیار بدتر شده است اما ۴۸درصد همچنان همانند گذشته درباره اسرائیل فکر می‌کنند. در این میان تنها دو درصد گفته‌اند نظرشان درباره اسرائیل در جریان حملات بهتر شده است. این نظرسنجی در میان ۱۰۰۲ تن بین رده سنی ۱۸ سال به بالا در سراسر انگلیس انجام شد.

از سوی دیگر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: طرحی که عربستان سعودی در سال ۲۰۰۲ میلادی مطرح کرد مادامی که حق بازگشت آوارگان فلسطینی را دربرنگیرد می‌تواند پایه و اساس ایجاد روابط اسرائیل و کشورهای عربی باشد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست اظهار کرد: تفکر اصلی پشت این طرح فقط توافق میان اسرائیل و فلسطین نیست بلکه برقراری روابط با تمام کشورهای عربی است. این طرح بر عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی اشغال شده از ژوئن ۱۹۶۷ مطابق قطعنامه‌های ۲۴۲ تا ۳۳۸ شورای امنیت تاکید کرد و تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی قدس شرقی را در مقابل به رسمیت شناختن این رژیم و عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل خواستار شد.