بازپس‌گیری سد موصلروزنامه لس‌آنجلس تایمز عکس روز گذشته خود را به موضوع آلودگی نفتی اختصاص داد؛ اما تیتر یک این روزنامه به سد موصل باز می‌گردد که دوباره به دست پیشمرگه‌ها افتاد. به نوشته این روزنامه با کمک نیروی هوایی عراق و ایالات متحده، پیشمرگه‌های کرد توانستند کنترل این سد را دوباره به دست گیرند. نزدیک به دو هفته پیش این سد به دست نیروهای داعش افتاد و بیم آن می‌رفت که این گروه تروریستی با منفجر کردن این سد بخش عظیمی از موصل را به زیر آب ببرند و خانه و زمین‌های این منطقه را خراب کنند. این روزنامه به نقل از تلویزیون عراق می‌گوید که بخش عظیمی از رود دجله در این سد آبگیری می‌شود.
ترکمن‌های عراق اسلحه می‌خواهند

روزنامه حریت‌دیلی تیتر و عکس یک خود را به موضوع بحران عراق اختصاص داده است و بنا به نوشته این روزنامه ترکمن‌های عراقی نیز از کشورهای جهان درخواست دریافت اسلحه داشته‌اند تا خودشان راسا بتوانند از شهرهایشان در برابر داعشی‌ها دفاع کنند. این بحث از زمانی قوت گرفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا با درخواست کردها برای ارسال اسلحه موافقت کردند. اقلیم کردستان از ایالات متحده و کشورهای اروپایی خواسته بود تا تجهیزات بهتری برای آنها ارسال کنند. به گفته اقلیم کردستان، داعشی‌ها از اسلحه‌های مجهزتری استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده بود که پیشمرگه‌های کرد نتوانند سد موصل را حفظ کنند. اکنون اما ترکمن‌های عراقی نیز خواستار دریافت اسلحه‌های مجهزتری هستند.


راه سخت مبارزه با ابولا
روزنامه اینترنشنال نیویورک‌تایمز تیتر یک خود را به موضوع تجارت اعضای بدن در اسرائیل اختصاص داد؛ اما این روزنامه عکس یک خود را به موضوع بیماری ابولا اختصاص داد و نوشت که پزشکان از آنچه تصور می‌کردند مبارزه سخت‌تری در پیش دارند. به نوشته این روزنامه، این بیماری مقاومت بالایی برای درمان دارد و سازمان بهداشت جهانی گفته است که ۶ ماه زمان لازم دارد تا این بیماری را کنترل کند. یکی از مشکلاتی که برای مبارزه با این بیماری وجود دارد این است که پزشکان هنوز سرمنشأ این بیماری را کشف نکرده‌‌اند. این روزنامه همچنین یکی از موضوعات اصلی صفحه یک خود را به مصیبت خانواده‌های عراقی در بحران این کشور اختصاص داده است.