گروه بین‌الملل: دیروز یکی از اعضای هیات مذاکره‌کننده فلسطینی از تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس در نوار غزه خبر داد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، عزت الرشق، از سران بلندپایه حماس گفت: تمدید ۲۴ساعته آتش‌بس برای تکمیل مذاکرات صورت گرفته است.

این مسوول بلندپایه جنبش اسلامی حماس گفت: مذاکرات آتش‌بس به‌علت کارشکنی‌های اسرائیل با سختی‌های بسیاری مواجه است. وی علت تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس موقت را درخواست مصر عنوان کرد. عزت الرشق افزود: طرف مذاکره‌کننده اسرائیلی در قاهره تا لحظه آخر هم سعی در بر هم زدن مذاکره و به شکست کشاندن آن داشت و اگر دخالت مصر نبود، این اقدام صورت می‌گرفت. از سوی دیگر، یک مقام صهیونیست اعلام کرد که اسرائیل با تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس در غزه موافقت کرده است. این مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: این آتش‌بس بنا به درخواست مصر به مدت ۲۴ ساعت دیگر تمدید شد تا امکان ادامه مذاکرات فراهم شود.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، مصر، میانجی مذاکرات نیز با تایید این خبر، از موافقت طرفین برای ادامه گفت‌و‌گوها با هدف برقراری آتش‌بس دائمی خبر داده است. شبکه الجزیره نیز گزارش داد که آتش‌بس در نوار غزه تا ۲۴ ساعت تمدید شد تا گفت‌وگوها درمورد تونل‌های این منطقه ادامه پیدا کند و دو طرف به توافقی در این خصوص برسند. همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد که آتش‌بس در غزه ۲۴ ساعت دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام فلسطینی که در مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیلی‌ها شرکت دارد، بدون اشاره به جزئیات گفت: اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها موافقت کردند که ۲۴ ساعت دیگر آتش‌بس را تمدید کنند.

افشای کمک غذایی ترکیه به ارتش اسرائیل طی جنگ

روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد که ترکیه برای نیروهای اسرائیلی در اثنای جنگ علیه نوار غزه کمک غذایی فرستاده است. به گزارش «ایسنا»، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد که مواد غذایی که نیروهای رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ در نوار غزه از آنها استفاده می‌کردند از ترکیه وارد شده بود که شامل مواد غذایی، آب معدنی و آب گازی می‌شد و بطری آب‌هایی که نیروهای اسرائیلی از آنها استفاده می‌کردند در ترکیه بسته‌بندی شده بودند.

این روزنامه به نقل از برخی سربازان اسرائیلی که در جنگ نوار غزه شرکت کرده بودند، نوشت: زمانی که قوطی‌های مواد غذایی و بطری‌های آب را دیدیم که در ترکیه بسته‌بندی شده بود، کاملا غافلگیر شدیم. روزنامه یدیعوت نوشت: به رغم انتقاد شدید رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از حملات اسرائیل به نوار غزه، اما آنکارا به نوعی از نیروهای اسرائیلی در اثنای این جنگ حمایت کرده است.