یک گروگان آمریکایی در کام مرگ

گروه جهان: دو ویدئوی جداگانه که توسط شبه‌نظامیان داعش در روز یکشنبه منتشر شد، ادعا می‌کند که این گروه پیتر کسیگ، امدادرسان آمریکایی را که سال گذشته دستگیر شده بود، سر بریده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این ویدئو شبه‌نظامیان بالای یک سر جدا شده ایستاده‌اند، اما هنوز نمی‌شود تایید کرد که این سر پیتر کسیگ ۲۶ ساله است یا نه. مقام‌های ایالات متحده اعلام کرده‌اند مشغول بررسی ویدئو و صحت آن هستند.

ویدئو به تازگی در وب‌سایتی که پیش‌تر گروه داعش از آن برای انتشار اخبار سر بریدن گروگان‌ها استفاده می‌کرد، منتشر شده است.

در این ویدئو همچنین سرهای بریده تعدادی از سربازان سوری که توسط گروه خلافت خودخوانده اسلامی دستگیر شده بودند، نشان داده می‌شود.

گروه تروریستی داعش به آمریکا هشدار داده است که سربازان این کشور هم به همین سرنوشت دچار خواهندشد. این تهدید پس از آن صورت گرفته است که ایالات‌متحده گفته جنگ علیه داعش را گسترش خواهد داد.

باراک اوباما دو هفته پیش دستور داد که ۱۵۰۰ سرباز عملیاتی وارد خاک عراق شوند. پیش از این گروه نیز، نزدیک به ۱۶۰۰ مشاور نظامی هم وارد بغداد شده‌اند تا به نیروهای عراقی در جنگ با گروه تروریستی داعش مشاوره بدهند.

با وجود این، نیروهای داعش روز گذشته ضمن تهدید نیروهای آمریکایی، مدعی شده‌اند که سر امدادگر آمریکایی را بریده‌اند و سایر گروگان‌های غربی را نیز تهدید کرده‌اند که دچار سرنوشتی مشابه خواهند شد.

پیش از این، داعش سر دو خبرنگار آمریکایی، یک شهروند آمریکایی و یک امدادگر بریتانیایی را بریده بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، کسیگ ۲۶ ساله به‌عنوان نیروی امدادگر وارد سوریه شده بود که توسط نیروهای داعش دستگیر می‌شود. او پیش از این هم در خاورمیانه بوده و در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده است.

به‌رغم اینکه آمریکا هنوز صحت کشته شدن کسیگ را تایید نکرده است؛ اما گفته که به شدت با عوامل کشتن شهروندان آمریکایی برخورد خواهد کرد.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش می‌نویسد که نیروهای اطلاعاتی آمریکا برای صحت و سقم این خبر وارد کارزار شده‌اند اما هنوز در مورد این موضوع اطلاعاتی را به بیرون منتشر نکرده‌اند.

نخست‌وزیر بریتانیا هم درباره این موضوع ضمن همدردی با مردم و دولت آمریکا گفته است که مرگ این امدادگر نشان می‌دهد که این گروه چقدر سنگدل و بی‌رحم است.

داعش پیش از این سر یک خبرنگار آمریکایی را به نام جیمز فولی بریده است. پس از وی نیز خبرنگار دیگری به نام ساتلوف به همین سرنوشت دچار شد. کمتر از دو هفته پس از اعدام ساتلوف، این‌بار ویدئویی منتشر شد که داعشی‌ها سر یک بریتانیایی را به نام «دیوید هاینس» بریده‌اند. آنها همچنین یک غربی دیگر به نام «آلن هنینگ» را نیز به همین طریق اعدام کرده‌اند.