دیوید میلیبند، وزیر خارجه سابق بریتانیا از رویای خود سخن گفت. او دوست دارد که برادرش پس از چندین سال حکومت محافظه‌کاران را که به حزب «توری» معروفند به زیر بکشد و نخست‌وزیر بریتانیا شود. دیوید میلیبند در یک مصاحبه تاکید کرده است که حزب کار بسیار شور و شوق پیروزی را در انتخابات عمومی دارد و دوست دارد برادرش نخست‌وزیر شود. او که در این رابطه با روزنامه فایننشیال تایمز مصاحبه کرده، در خصوص برادرش گفته است که وی بسیار مصمم و دارای یک چشم‌انداز روشن است. او همچنین گفته است که خروج از اتحادیه اروپا احمقانه‌ترین کار بریتانیا خواهد بود. به تازگی دیوید کامرون و اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس به دلیل درگیری‌هایی که با اتحادیه اروپا پیدا کرده‌اند، قصد دارند با برگزاری رفراندومی تعیین کنند که آیا بریتانیا دوست دارد در اتحادیه اروپا باقی بماند یا باید از آن جدا شود.

با وجود اینکه دیوید میلیبند در حال حاضر در نیویورک به سر می‌برد و «سازمان نجات بین‌المللی» را در آنجا اداره می‌کند و به‌نوعی از سیاست کناره‌گیری کرده است، با این وجود او دوست دارد برادرش در انتخابات عمومی انگلستان موفق ظاهر شود.

حزب کار پس از اینکه شاهد شکست تونی بلر شد، چندین سال است که نتوانسته در مقابل محافظه‌کاران موفق ظاهر شود.

تونی بلر، به دلیل هم‌پیمانی با آمریکا و حضور در جنگ عراق به شدت در داخل این کشور تحت فشار قرار گرفت و به همین دلیل مجبور به کناره‌گیری از این حزب شد. هم‌اینک نیز دوباره مباحث رهبری این حزب جان گرفته است. برخی به توانایی‌های اد میلیبند برای رهبری حزب کار در انتخابات پیش‌رو شک دارند و می‌گویند که وی قابلیت رهبری این حزب قدیمی بریتانیا را ندارد.

همین موضوع باعث شد که برادر اد میلیبند به دفاع از او برخیزد و بگوید که در این حس مردم شریک است و می‌داند که مردم هم اد میلیبند را دوست دارند. او در تکمیل سخنان خود گفته است که: آیا داشتن یک چشم‌انداز روشن و مصمم بودن برادرش برای یک کار بزرگ توانایی وی به حساب نمی‌آید؟ او خود سپس به این پرسش پاسخ می‌دهد و می‌گوید که داشتن چنین رویکردی «قابلیت» به حساب می‌آید. به اعتقاد برادر اد میلیبند، او می‌تواند در انتخابات آتی پیروز میدان باشد. این انتخابات قرار است در ماه می‌(اردیبهشت) برگزار شود.

دیوید میلیبند که خود جزو نامزدهای تصدی رهبری حزب کار بوده است، می‌گوید که او جای برادر خود را نخواهد گرفت و به دو دلیل از این کار امتناع خواهد کرد: نخست اینکه وی در حال حاضر مجبور است با دولت فعلی همکاری داشته باشد و دوم اینکه او درگیر کارهای خیریه در نیویورک است. با وجود این او هشدار می‌دهد که پیروزی دوباره «توری‌ها» در انتخابات پیش‌رو می‌تواند انگلستان را به روزهای سخت‌تری هدایت کند. به گفته دیوید میلیبند، چنانچه دیوید کامرون پیروز انتخابات شود او در سال ۲۰۱۷، رفراندومی برگزار خواهد کرد تا باقی ماندن در اتحادیه اروپا را به رای مردم بگذارد.

دیوید میلیبند اعتقاد دارد که جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند برای این کشور گران تمام شود و او از این موضوع با عنوان «خطری واقعی» یاد می‌کند. میلیبند می‌گوید که دیوید کامرون برای فرار از مشکلات، خود را پشت این موضوع پنهان کرده است.

هر چند که وی می‌گوید طرفداران جدایی بریتانیا از اروپا، با طرفداران اتحادیه اروپا سال‌ها است که با هم سر این موضوع جنگ دارند اما سر و صدای طرفداران بریتانیا بیشتر از طرفداران اتحادیه اروپا است. او می‌گوید: من مطمئنم که مردم بریتانیا در این خصوص تصمیم عجولانه‌ای نخواهند گرفت و دست به کار احمقانه‌ای نخواهند زد. دیوید میلیبند که یکی از اعضای بانفوذ حزب کار بوده می‌گوید که شاید روزی دوباره به عالم سیاست بازگردد. او می‌گوید که دو سال پیش نمی‌دانستم که صاحب چنین پستی خواهم شد، آینده را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند.