گروه جهان: اردوگاه یرموک که در جنوب دمشق، پایتخت سوریه واقع شده ‌است، به دست شبه‌نظامیان داعش افتاده است. در این اردوگاه حدود ۱۸ هزار آواره فلسطینی، از جمله ۳۵۰۰ کودک، وجود دارد. تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی به دست داعش در جریان است. در همین راستا، دبیرکل سازمان ملل متحد پنج‌شنبه ۲۰ فروردین «یرموک را عمیق ترین جای جهنم» دانست و شرایط اردوگاه یرموک را یادآور اردوگاه‌های مرگ خواند. دبیر کل سازمان ملل، می‌گوید تروریست‌های داعش از این آوارگان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌‌کنند. ارتباط ساکنان یرموک با دنیای خارج از اردوگاه از ماه‌ها پیش قطع شده است. در این مدت تنها تعداد اندکی از محموله‌های کمک‌های اولیه به این اردوگاه رسیده‌اند. با این حال، دبیرکل سازمان ملل از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست هرچه سریع تر کمک‌های انسانی خود را به آوارگان فلسطینی یرموک برسانند؛ چرا که وضعیت در اردوگاه وخیم بوده و ساکنان این اردوگاه نیازمند کمک فوری هستند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن می‌گوید از زمان آغاز حمله شبه‌نظامیان داعش برای تصرف یرموک تا کنون ۴۷ نفر در این اردوگاه کشته شده‌اند.

با این حال، گروه‌های فلسطینی قصد دارند با پیوستن به نیروهای دولتی سوریه، شبه نظامیان داعش را از اردوگاه یرموک در دمشق، بیرون برانند. به گزارش آسوشیتدپرس، بر همین اساس هیاتی از فلسطین برای رایزنی با دولت اسد به دمشق رفت.

«احمد مجدلانی» فرستاده تشکیلات خودگردان فلسطینی که هفته گذشته به پایتخت سوریه سفر کرده بود ضمن اعلام «همکاری نزدیک» میان دو طرف، این اقدام را بخشی از تلاش مشترک فلسطین و سوریه برای بیرون راندن داعش از یرموک اعلام کرد.