اروپا در وضعیت هشدار
گروه جهان: یک سرویس اطلاعاتی که خواسته نامش فاش نشود، هشدار داده است که چند شهر اروپایی در معرض حملات تروریستی قرار دارند. به گزارش سی‌ان‌ان، روز یکشنبه در مرکز وین، پلیس اتریش به نقل از این منبع اطلاعاتی فاش کرد که چند شهر اروپایی در معرض حملات تروریستی قرار دارند. این بیانیه می‌گوید: حملات احتمالی ممکن است بین شب سال نو و ایام تعطیلات کریسمس رخ دهد. در این بیانیه تاکید شده نوع حملات ممکن است بمب‌گذاری یا حمله با اسلحه باشد.

پلیس وین بدون آنکه نامی از شهرها ببرد، گفت: تحقیقات در مورد خطرات احتمالی آغاز شده، اما هنوز این تحقیقات به نتایج قطعی نرسیده است. در این راستا خبر می‌رسد که چند کشور اروپایی سطح امنیتی را بالا برده‌اند و در حال رصد مناطق پرتردد شهرهای مهم اروپایی هستند. پلیس وین تاکید می‌کند که این شهر هم‌سطح امنیتی خود را افزایش داده است. پلیس وین می‌گوید حتما چمدان‌ها و وسایل مظنونین را بازرسی خواهد کرد. در این میان سی‌ان‌ان طی تماسی با پلیس ملی فرانسه خواستار توضیح در مورد احتمال وقوع عملیات تروریستی شد، اما کسی حاضر به پاسخگویی نشد. با این حال رئیس پلیس ملی فرانسه تاکید می‌کند که ۴۸ هزار تن از نیروهای پلیس این کشور از ۱۹ دسامبر در مناطق پر تردد در شهرهای بزرگ فرانسه مستقر شده‌اند و تا ۴ ژانویه نیز به حالت آماده‌باش باقی خواهند ماند.

رئیس پلیس فرانسه می‌گوید: این کشور در ماه آینده ۲هزار نیروی پلیس دیگر هم استخدام خواهد کرد. یکی از کشورهایی که بخش قابل توجهی از جمعیت آن را عرب‌زبان‌ها تشکیل می‌دهند، بلژیک است. از این رو سی‌ان‌ان از دادستان کل بلژیک در مورد این موضوع نیز خواستار توضیح می‌شود که او نیز حاضر به پاسخگویی نمی‌شود. این سطح از هشدار پس از حمله به پاریس در سیزدهم نوامبر امری بی‌سابقه نیست، اما داستان زمانی شکل جدی به خود می‌گیرد که البغدادی در تازه‌ترین نوار صوتی خود تهدیدات تازه‌ای را مطرح کرده است و برخی می‌گویند همزمانی این ۲ رویداد ممکن است خطر حمله به شهرهای اروپایی را افزایش دهد.

البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش روز شنبه از طریق یک فایل صوتی جدیدترین پیغام خود را منتشر کرد و در آن از ضعیف نشدن داعش به دلیل حملات روسیه و آمریکا سخن گفت. به گزارش راشا تودی، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در پیام جدید خود که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: داعش همچنان آماده نبرد است. وی با اشاره به اینکه گروه تحت فرماندهی‌اش دارای وضعیت خوبی است، تصریح کرد که اکنون داعش نه فقط با صلیبی‌ها بلکه با کل جهان درحال جنگ است. وی خطاب به دشمنان داعش گفته که در هرجایی که بخواهند وارد درگیری خواهند شد و این ارتش مجاهدان است که پیروز می‌شود. وی در ادامه گفت: آنان در عراق و افغانستان ادب شدند، نمی‌توانند زمینی بیایند چون می‌دانند ما منتظرشان هستیم. البغدادی افزود: می‌دانند که این، جنگ آخر است و ما به آنان حمله می‌کنیم بدون اینکه آنان به ما حمله کنند و اسلام دوباره جهان را فرا می‌گیرد و برای همین ورود خود را به تاخیر می‌اندازند تا مزدوران بیشتری جمع کنند از کردهای مرتد تا رافضی‌ها.

سرکرده تروریست‌ها ابراز کرد: تا یکی از ائتلاف‌هایشان شکست می‌خورد، ائتلاف جدیدی تشکیل می‌دهند و حتی اخیرا یکی از این ائتلاف‌ها را به دروغ اسلامی خواندند. او گفت: عربستان سعودی به دنبال تشکیل ائتلاف اسلامی است تا علیه ما اقدام کنند. وی افزود: آنها اعلام کردند که می‌خواهند با خلافت ما بجنگند، اما اگر اسلامی بود با ما در شام می‌جنگیدند، اگر اسلامی بود با رافضی‌های مشرک و کردهای مرتد در عراق می‌جنگیدند، اگر اسلامی بود، چین ملحد آن را تایید نمی‌کرد، اگر اسلامی بود برائت خود را از اربابان یهودی و صلیبی‌شان اعلام می‌کردند. اگر اسلامی بود هدفش را قتل یهودی‌ها و آزادی فلسطین قرار می‌دادند.‌ای یهود، ما فلسطین را فراموش نکرده‌ایم! بله فلسطین... ما آن را فراموش نکرده‌ایم و گمان کرده‌اند توجهمان از آن منحرف شده است. ما یک لحظه هم فلسطین را فراموش نکرده‌ایم و فراموش نخواهیم کرد. ابوبکر البغدادی در این پیام صوتی اضافه کرد که یک روز سرزمین اشغالی را محاصره خواهند کرد و آن روز هم نزدیک است.

پیام صوتی البغدادی ۲۰ دقیقه است و پس از هفت ماه که از آخرین انتشار پیام صوتی رهبر این گروه می‌گذرد، این آخرین پیام تازه منتسب به او است. این برای نخستین‌بار است که البغدادی اسرائیل را به‌طور مستقیم تهدید می‌کند. برخی می‌گویند حملات روسیه و ایالات‌متحده موجب ضعیف شدن این گروه شده و وی با انتشار این پیام صوتی خواسته است اهداف تبلیغاتی گروه خود را اشاعه دهد. او در این پیام صوتی از مردم عربستان خواسته است علیه حکومت خود دست به قیام بزنند و آل‌سعود را به زیر بکشند. روزنامه تلگراف درخصوص اینکه چرا ابوبکر البغدادی، دست به انتشار این پیام زده است می‌نویسد: داعش به تازگی به مقدار زیادی تصرفات خود را در عراق و سوریه از دست داده است. در عراق شهر الرمادی در آستانه آزادی قرار گرفته و در سوریه نیز نیروهای کرد و ارتش سوریه با پشتیبانی حملات هوایی روسیه، توانسته‌اند ضربات اساسی به پیکره این گروه وارد کنند.