خبرنگار روزنامه فرانسوی لوفیگارو امروز پنجشنبه از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری فرانسه و ترکیه در روز شنبه هفته آینده در خصوص عملیات نظامی کنونی آنکارا در خاک سوریه موسوم به عملیات «شاخه زیتون» خبر داد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر همچنین اعلام کرد که ماکرون در این باره به آنکار هشدار داده است.

لازم به ذکر است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه سه شنبه هفته جاری با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود درباره تحولات اخیر درخصوص سوریه و همچنین عملیات «شاخه زیتون» ترکیه در شهر عفرین به صورت تلفنی گفتگو کرده بود.

همچنین، ماکرون رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته در مصاحبه با «فیگارو» به ترکیه هشدار داده بود تا مبادا از عملیات عفرین به عنوان دستاویزی برای تهاجم به سوریه استفاده کند.

بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه نیز دیروز بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی ارتش این کشور در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق در این باره گفته بود: همه جهان می دانند و باید بدانند که ترکیه با ذهنیت ارتکاب تهاجم به این عملیات مبادرت نورزیده است. ماکرون درک ناقصی از مبارزه ترکیه با تروریسم دارد.

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از ۳۰ دی ماه عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا آغاز کرده است.

این در حالی است که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.