خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، استیو هیلتون ماه‌ها پیش از انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۰ موظف شده بود چند ماه نخست‌ دیوید کامرون در دولت را مهیا کند.

به گفته این مدیر سابق طراحی استراتژی در دوران نخست‌وزیری دیوید کامرون، در آن زمان تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس درباره یک توطئه دولت عمیق در این کشور هشدار داده بود.

هیلتون در آن زمان با بلر دیدار کرد تا درباره مکانیزم دولت گفت‌وگو کند و حین آن نخست‌وزیر سابق انگلیس درباره سرویس مدنی هشدار داد.

به گفته هیلتون، بلر گفته است: شما نمی‌توانید درک کنید که آنها چقدر به این معتقدند که این کار آنهاست که کشور را اداره کنند و در مقابل تغییراتی پیشنهادی از سوی سیاستمدارانی که به گفته آنها امروز هستند و فردا نیستند مقاومت می‌کنند.

او افزود: آنها خودشان را نگهبانان حقیقی منافع ملی می‌دانند و گمان می‌کنند که شغلشان آسیب زدن به شماست و اینکه منتظر شوند تا بروید.

استیو هیلتون گفت، زمانیکه او و دیوید کامرون پیش از انتخابات با گاس اودانل، رئیس سرویس مدنی دیدار کردند، آنها گفتند که دولت جدید درباره محل هزینه‌ پول مالیات‌دهندگان بسیار شفاف عمل خواهد کرد. اودانل با تعجب پرسیده بود: قطعا منظور شما شفافیت تمام کار دولت نیست. درست است؟

زمانی که به او گفته شد منظورشان دقیقا همان مطلبی است که بیان کردند، رئیس سرویس مدنی انگلیس پاسخ داده بود: خب، باید منتظر شد و دید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.