امیرسرتیپ حسن سیفی در یک نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت:امسال ۶۲ نفر از فرماندهان گروهان به بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران دار فانی را وداع گفتند.به این ترتیب با 62 سرمایه،تاریخ،اسوه و گنجینه را از دست دادیم که می‌توانستیم با جمع‌آوری خاطرات این تعداد،تاریخ دفاع مقدس را تقویت کنیم.

وی با اشاره به لزوم تبیین تاریخ و وقایع دفاع مقدس برای نسل‌های امروز و آینده کشورمان،گفت:ارتش در مقابل مردم و بر اساس شرح وظابفش پاسخگوست و در راستای انجام به وظیفه‌اش در قبال دفاع مقدس لحظه‌ای درنگ نکرده و نخواهد کرد. رویکر ارتش به راهیان نور تغییر کرده و می‌خواهد از گذشته پلی امیدوارکننده به آینده بسازد چون حق نداریم به مردم ناامیدی را القا کنیم.

سرتیپ سیفی ادامه داد: اردوهای راهیان نور محل نشان دادن صلابت و اقتدار کشور،عامل جلوگیری از فراموشی خاطرات و جلوگیری از تحریف آنها محسوب می‌شود. راهیان نور صحنه نمایش قدرت یک ملت به شمار می‌رود و این صلابت و اقتدار با روایت رزمندگان و فرماندهان حاضر در جنگ ارتش رنگ دیگری به خود خواهد گرفت. درواقع عبرت‌های عاشورا ما را در دفاع مقدس آبدیده‌ترکرد.

وی با تشریح سیر راهیان نور از زمان راه‌اندازی(سال ۱۳۷۶) تاکنون گفت:بهبود و کاربردی کردن این حرکت عظیم گفت:سند راهیان نور از جمله اهداف ارتش محسوب می‌شود و سند ملی راهیان نیز در این راستا مصوب شده است.

سرتیپ سیفی در ادامه این نشست خبری،آموزش راویان راهیان نور،گویاسازی خاکریزها،گسترش نمایندگی‌های راهیان نور،تهیه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای،تهیه و توزیع ۲۰۰۰ عنوان کتاب،روایت وقایع دفاع مقدس به زبان خارجی،بیعت ۱۸۲۰خلبان بازنشسته ارتش با مقام معظم رهبری در یک گردهمایی،بازسازی مکان‌های قرارگاه تاکتیکی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط ارتش برای راهیان نور امسال برشمرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.