حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران بعدازظهر امروز(چهارشنبه) در جمع مدیران ارشد دولت اظهار داشت: در تاریخ خواهد ماند کاری که ملت ایران از حدود ۵۰ روز پیش انجام داد، دنیا در شگفتی است که ایران می خواهد چه کند و تصمیم آینده اش چیست؟ تمام دنیا به استثناء چند کشور، ترامپ و حاکمان کاخ سفید را محکوم کردند. هیچکس نگفت ایران ترسیده بلکه همه از عقل و تدبیر ایران بزرگ حرف زدند.

وی افزود: سه راه پیش پای ملت ایران است و دولت بعنوان نماینده مردم، که دیروز می گفت متکی به ۲۴ میلیون رای و امروز می گوید متکی به ۸۱ میلیون رای هستم، با اتکا به ملت ایران و با توجه به ارشادات رهبر معظم انقلاب آنچه که منافع ملی طلب می‌کند را با همراهی قوای دیگر پیش خواهد برد.

روحانی ادامه داد: یکی از راه هایی که در برابر ماست، تسلیم در مقابل آمریکاست. هیچ عاقل و وطن پرستی تسلیم در برابر ظلم و توهین را انتخاب نخواهد کرد. اگر در برابر توهین و خلاف دیگری سر فرود بیاوریم به معنای پایان عزت تاریخی ملت بزرگ ایران خواهد بود. فکر نمی کنم یک نفر از ۸۱ میلیون نفر هم باشد که در برابر یک دروغگو و توهین کننده سر فرود آوریم و تسلیم شویم.

رئیس جمهور راه دوم را ایستادگی در برابر آمریکا به همراه ادامه دعواها و اختلافات داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: می‌توانیم روبروی هم بایستیم و دعوا کنیم و عده ای مطالبات مردم را بالا ببرند. می توان هم گفت شرایط بسیار عالی است و مشکلی وجود ندارد. نتیجه این دو نگاه این است که مقاومت ما با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و اقشار کم درآمد خواهد داشت. در تاریخ باید به ملت و وجدانمان جواب پس دهیم. این راه به معنای ایستادگی در برابر آمریکا با بالاترین هزینه است که شکاف میان ملت را بیشتر خواهد کرد.

وی گفت: راه سوم این است که در برابر آمریکا تسلیم نمی شویم و عزت تاریخی مان را حفظ می کنیم و آمریکا را در مبارزه با اراده‌ها به زانو در خواهیم آورد. ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد بود و زورگویان و قلدرمابان خواهند فهمید که راه غلطی را انتخاب کردند. در این راه با کمترین هزینه مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.