«عبدالرضا رحمانی فضلی» در گردهمایی سراسری فرماندهان و معاونان نیروی انتظامی که امروز - سه شنبه - در محل مقر فرماندهی ناجا برگزار شد با تاکید بر ضرورت کسب رضایت مندی مردم در مراجعه به ادارات از جمله نیروی انتظامی اظهارداشت: با توجه به نظر سنجی‌های مختلف نیروهای انتظامی و امنیتی از بالاترین میزان رضایت مندی را در بین سایر دستگاه‌ها برخوردار است. 

وی با بیان این که این رضایتمندی مردم از نیروی انتطامی را باید قدر بدانیم، افزود: این میزان رضایت مندی نشان دهنده با اهمیت بودن مقوله امنیت برای مردم است و الحمدالله امنیت مطلوبی هم در کشور برقرار است.

رییس شورای امنیت کشور به انتشار فیلمی از برخورد یکی از شهروندان با یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: این حادثه قابل قبول نیست نباید به اقتدار نیروی انتظامی با این گونه حرکات خدشه وارد شود قوه قضاییه باید با این اتفاقات برخورد کند.

رحمانی فضلی خواستار توجه ویژه نیروی انتظامی به گذرگاه‌های مرزی در مبارزه با انواع قاچاق شد و افزود: برخورد با یک باند بزرگ مواد مخدر در مرزها موجب جلوگیری از هزاران برخورد نیروی انتظامی در داخل با گروه‌های کوچک و خُرد می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی میزان ورود کالای قاچاق به کشور کاهش یافته که این روند کاهشی باید ادامه یابد اما همین مساله موجب افزایش خروج کالا از کشور شده است.

وی تصریح کرد: با تدابیری که اندیشیده شده نباید اجازه خروج کالاها به صورت قاچاق به خارج از کشور داده شود که نیروی انتظامی نقش کلیدی در این مساله دارد و باید برنامه‌ریزی دقیقی در این موضوع داشته باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: دولت از عملکرد نیروی انتظامی رضایت دارد و قوه مجریه مصصم به حل مشکلات آن است و از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی از رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از عملکرد شورای امنیت کشور و شوراهای تامین استان‌ها خبر داد و افزود: ایشان تاکید داشتند که شورای امنیت کشور و شورای تامین استان‌ها باید مسائل مربوط به خود را جدی بگیرند و برنامه عملیاتی داشته باشند و مصوبات هم به طور جد پیگیری و نتایج اقدامات دستگاه‌ها در اجرای مصوبات گزارش شود.

وزیر کشور با بیان این که همه فعالیت‌ها، توفیقات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در بستر امنیت شکل می‌گیرد و بدون امنیت هیچ کاری انجام نخواهد شد، گفت: هیچ زمان اجازه داده نشده که موضوع امنیت و انتظامات در جامعه از محور نیروی انتظامی خارج شود چرا که با درایت، تدبیر و اقتدار نیروهای انتظامی و امنیتی مسائل قابل مدیریت صحیح است و عملکرد مطلوب و خوب آن‌ها هم گویای همین مساله است. 

رحمانی فضلی همچنین گفت: خروج آمریکا از برجام برای آنها از نظر بین المللی بسیار هزینه داشته و آنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ایران انجام می دهند و آمریکا تمام آبروی خود را در مواجه با ایران قرار داده است.

وی افزود: ما باید با قدرتمندی و اقناع افکار عمومی بر روی مواضع خود بایستیم چرا که بدون مقاومت و ایستادگی به حق خود نخواهیم رسید.

وزیر کشور با بیان این‌ که آمریکا هم اکنون درگیر اختلافات بسیار شدیدی با چین، روسیه و اروپا شده است، تصریح کرد: آنها یقین دارند که هیچ کاری در منطقه بدون نقش آفرینی ایران امکان پذیر نخواهد بود و موضع ما هم در منطقه بسیار محکم و مقتدرانه ادامه دارد.

رحمانی فضلی به وعده‌های اروپایی‌ها در اجرای برجام اشاره کرد و گفت: به رغم تاکیدات و سخنان زیاد در اجرای برجام اما حمایت‌های سیاسی اروپا از برجام در عمل محقق نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.