سیدحمید حسینی در بیانیه ای تجاوز و حمله امریکایی ها به تیپ ۴۵ الحشدالشعبی را در غرب استان الانبار محکوم کرد و نوشت: این تجاوز به شهادت تعدادی از مجاهدان قهرمان الحشدالشعبی که در جایگاه حمایت و نگهبانی از مرزهای عراق با سوریه مستقر شده اند، منجر شد.

در این بیانیه با اعلام مراتب محکومیت این اقدام از سوی اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق, تاکید کرده که این تجاوزهای مکرر امریکا علیه حاکمیت عراق مستلزم واکنش و ایستادگی یکپارچه و شجاعانه همگانی است تا بتوان در مقابل این گونه تجاوزها ایستادگی کرد. 

بیانیه رئیس رادیو و تلویزیون های عراق آورده که این تجاوزها نشانگر آن است که نیروهای اشغالگر امریکایی هیچ گونه احترامی برای عهدنامه ها و قراردادهای بین المللی قائل نیستند و سعی دارند با خدشه دار کردن استقلال و حاکمیت عراق،  نقشه های شوم خود علیه ملت عراق را عملی کنند.

جنگنده های نظامی آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را هدف گرفتند.

بر اساس تازه ترین آمار، شمار کشته های این حمله به بیش از ۳۰ نفر افزایش یافته و زخمی ها نیز ده‌ها نفر برآورد شده است.

بلافاصله پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و اجرایی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور را محکوم کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.