مجاهد نستوه حجت الاسلام شیخ حسن قربانی از مبارزین انقلابی ساوه و یار انقلاب,امام و رهبری به دیار باقی شتافت.

ایشان متولد ۱۳۱۲ بود و از ابتدای شکل گیری نهاد نماز جمعه، به عنوان امام جمعه موقت ساوه در سالهای متمادی به تبیین ارزش های انقلاب اسلامی در این سنگر پرداخت.

از ثمرات فعالیت های این مجاهد نستوه می توان به تاسیس اولین دارالتحفیظ قرآن کریم و انجمن حمایت از فقرا در شهر ساوه اشاره کرد.

هادی انقلابیون ساوه، که همواره در تمام ادوار زندگی خود، دغدغدغه ی انقلاب اسلامی را داشت، پیروی عملی از خط ولایت و رهبری را به عنوان اصول اساسی حرکت های سیاسی خود می دانست و پس از سالها مبارزه در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم حجت الاسلام قربانی از چهرهای خدوم انقلابی ساوه بود که با تشکیل اولین حوزه علمیه در مسجد مقدس زاده، و بهره گیری از ظرفیت های مردمی، این مکان را به عنوان نقطه تمرکز خود برای تقویت جبهه های حق علیه باطل قرار داد.

ایشان قبل از انقلاب با بستر سازی و هدایت مبارزات مردمی و توزیع اعلامیه های امام راحل(ره) نقشی اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی در ساوه ایفا کرد به طوریکه از سوی عوامل رژیم بارها مورد تعقیب قرار گرفت و نهایتا در قزوین بازداشت و از شدت شکنجه ها موجب شکسته شدن، دست ایشان شد.

مرحوم حجت الاسلام قربانی در ادامه ی فعالیت های انقلابی و مذهبی ، با همکاری مرحوم آیت ا... علامه عسگری و مرحوم آیت ا... گلپایگانی، زمینه های احداث حوزه علمیه ساوه را پایه ریزی کرد که همینک این حوزه به محل تربیت طلاب و مرکز نشر معارف در ساوه تبدیل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.