نماینده چابهار از پاسخ وزیر بهداشت قانع شد

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد) قوه مقننه و  در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ ارائه شده توسط بهرام عین اللهی به صورت مشروط قانع شد.

سعیدی پس از ارائه پاسخ وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به مباحث مطرح شده توسط وزیر و درخصوص طرح عدالت و نظام تعالی سلامت و رویه ما مردم مناطق محروم و خصوصاً مردمان استان سیستان و بلوچستان که افراد امیدواری هستند، آقای قالیباف که دغدغه وی درخصوص مناطق محروم بی سابقه است، قاضی موضوع قرار می دهیم تا وی معین مردم سیستان و بلوچستان باشند و این فرصت را به مسئولان وزارتخانه می دهیم تا طرح عدالت و نظام تعالی سلامت را اجرایی کند.

در جریان بررسی این سوال زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن گرامیداشت یاد شهدا خصوصاً شهید چمران و شهدای مدافع سلامت گفت: ‌به خاطر حواشی پیش آمده درخصوص مدافعان سلامت، بر خود و نمایندگان لازم می دانم تا از مدافعان سلامت قدردانی کنیم، این حواشی هیچکدام نافی زحمات کادر سلامت نیست و همه نمایندگان تمام قد سپاسگذار و قدردان این عزیزان هستند و هیچگاه رشادت های آنها را فراموش نمی کنیم.

وی متن گزارش سوال سعیدی از وزیر بهداشت را به شرح زیر قرائت کرد: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی مورخ  19/10/1400 ‌کمیسیون با حضور نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

وی ادامه داد: علیرغم اصول مصرح قانون اساسی در خصوص توزیع عادلانه فرصت ها و منابع بالاخص اصل سوم و تاکیدات موکد مقام معظم رهبری در قالب سیاست های کلی نظام سلامت، شاهد تفاوت معنادار و حتی نجومی شاخص های حوزه سلامت بین مناطق محروم و برخوردار هستیم. کمبود تخت بیمارستانی، کمبود پزشک به بیمار مخصوصا پزشک متخصص، کمبود پرسنل حوزه سلامت، کمبود قابل ملاحظه تجهیزات پزشکی و ... در مناطق محروم تفاوت های معنادار با مناطق برخوردار دارد. برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کم کردن این فاصله ها چیست؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.