فعالیت دستفروشان تئاترشهر تا پایان نوروز ادامه دارد/مانعی برای زیست شبانه تهران وجود ندارد

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۱ منطقه برای چهارشنبه های فرهنگی مشخص شد، گفت: در این بازدیدها از برخی از مجموعه های ورزشی که تعطیل شده و باید به چرخه باز گردند بازدید بعمل می آمد. یک بحث فرهنگی یک ساعت و نیم در هر منطقه با شورای معاونان این مناطق داشتیم.

وی گفت: ما از اساس با موضوع دیوارکشی در تئاتر شهر مخالف بودیم و از همین رو جلسات متعددی برگزار شد و مقررشد ساماندهی دستفروشان اتفاق بیفتد. ما تلاش کردیم تا شرایط را با توجه به دوران کرونا و پسا کرونا به دستفروشان سختگیری نکنیم اما در سطح تهران نارضایتی مردم از سد معبری است که دستفروشان ایجاد می کنند و ما باید منفعت عمومی را در نظر بگیریم.

 

وی درباره دستفروشان اطراف تئاتر شهر گفت: مقرر شد تا پایان تعطیلات نوروز مراعات کنیم و بعد از آن دستفروشان را در اطراف تئاتر شهر نداشته باشیم و تلاش کنیم با همکاری دستگاههایی که در قرارگاه اجتماعی هستند آسیب های اجتماعی در پارک دانشجو را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت بوستان‌ها گفت: ما باید به سمتی در بوستان‌ها برویم که همه خانواده‌ها بدون نگرانی از حضور معتادان متجاهر و مزاحمت نوامیس در پارک و بوستان حضور داشته باشند. ورودی آسیب‌های اجتماعی هنوز باز است و امیدواریم در این خصوص با مدیریت جدید در فراجا فکری شود.

نادعلی با اشاره به اینکه بودجه مأموریت فرهنگی و اجتماعی در سال جاری ۹۳۶ میلیارد تومان بوده که در سال آینده به هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع بودجه بخش فرهنگی و اجتماعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به امسال ۷۶ درصد افزایش یافته است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱ جشن های ملی و مذهبی خوبی در پایتخت برگزار شد که از جمله می توان به میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر اشاره کرد.

این عضو شورای شهر درباره زیست شبانه گفت: هیچ موانعی برای زیست شبانه وجود ندارد و در مبادی اسلام هم این زیست شبانه قابل قبول است و تجربیاتی در کشورهای عربی وجود دارد و زیست شبانه در ماه رمضان منجر به تحرک می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.